همشهری آنلاین: معاون وزیر کار می‌گوید: تنها یک درصد اعتبارات آموزش کشور به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد در حالی که برای پایداری یک شغل باید آموزش با کیفیت و استاندارد ارائه شود.

technical

محمد امین سازگارنژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزشهای دولتی اختصاص داده می‌شود که از این میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان در بخش آموزش و پرورش و ۱۳ هزار میلیارد تومان در بخش آموزش عالی هزینه می‌شود اما تنها یک درصد آن در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی هوشمندانه نیست، تصریح کرد: یک درصد اعتبار اندکی هم که به سازمان تخصیص می‌یابد در جهت تجهیز منابع انسانی معطوف به اشتغال هزینه می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از شناسایی نیازهای مهارتی صنایع در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در صورتی که آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای در قالب سفارش عرضه شود قابلیت استفاده و بهره‌برداری بیشتر را دارد.

سازگارنژاد در عین حال با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور از انجمن‌های صنفی آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد کشور خواست تا برنامه‌ریزی مناسبی در جهت اجرا و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی داشته باشند و بخش خصوصی را در این زمینه تقویت کنند.

به گفته وی بخش خصوصی در توانمند کردن مردم از طریق آموزشهای مهارتی برای ورود به بازار کار نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد باید در اجرای آموزشهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی از تمام ظرفیتهای خود استفاده کنند.

کد خبر 340995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha