مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

سیستم قطار سبک شهری (LRT) در برخی مسیرها جایگزین اتوبوس‌های تندرو (BRT) می‌شود.

قطار سبک شهری در تهران به حرکت درمی‌آید

محسن سرخو، رئيس كميته حمل‌ونقل شوراي شهر تهران در نشست خود با اصحاب رسانه از توجه جدي به سيستم حمل‌ونقل ريلي براي تهران خبر داد كه در واقع نسل جديد ترامواهايي است كه انرژي محرك آن برق است و همانند مترو انرژي مورد نياز خود را از خطوط انرژي روي زمين دريافت مي‌كند؛ ضمن اينكه ريل آن هم كاملا با زمين همسطح است. از ديگر ويژگي‌هاي اين شيوه جديد حمل ونقلي برخورداري از زمانبندي مشخص و سرعت بيشتر در مقايسه با اتوبوس‌هاست.

به‌گفته سرخو، اين شيوه جديد حمل ونقلي در برنامه پنج ساله دوم توسعه شهرداري پيش‌بيني شده است. بنابراين قرار شده تا در بازنگري طرح جامع حمل‌ونقل كه به تصويب شوراي‌عالي حمل ونقل و ترافيك مي‌رسد LRT اضافه شود. سرخو در توضيح مسيرهاي درنظر گرفته شده به محور خيابان وليعصر حدفاصل ميدان راه‌آهن تا تجريش و ميدان آزادي تا ميدان امام حسين اشاره كرد. درعوض قرار است تا اتوبوس‌هاي BRT حذف شده از اين مسيرها به مناطق غربي شهر منتقل شود.

رئيس كميته حمل ونقل شوراي شهر تهران ظرفيت حمل ونقلي LRT را دوبرابر BRT اعلام كرد و گفت: در اين روش حمل‌ونقلي ديگر نيازي به حفاظ‌هاي BRT نخواهد بود. هر رام قطار اين شيوه حمل‌ونقلي 3 واگن دارد كه واگن مياني نيروي محركه را تأمين مي‌كند. وي درعين حال تأكيد كرد كه ممكن است در بحث‌هاي كارشناسي كه در كميسيون حمل ونقل و عمران شوراي شهر در پيش داريم تعداد خطوط LRT اضافه‌تر شود. سرخو درباره منبع مالي تأمين چنين شيوه حمل‌ونقلي گفت:‌ منبع مالي اين پروژه از بودجه شهرداري تهران نخواهد بود بلكه در قالب قراردادهاي BOT و پروژه‌هاي بلندمدت15تا 20ساله خواهد بود.پيش‌بيني‌ها حاكي از آن است كه درصورت راه‌اندازي اين شيوه جديد حمل ونقلي به ميزان زيادي از آلودگي هوا درمناطق مركزي شهر كاسته مي‌شود.

کد خبر 342473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha