همشهری آنلاین: پیشنهاد دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه به آموزگاران در این کشور برای روی آوردن به فعالیت های تجاری به منظور جبران سطح پایین حقوق خود نسبت به دیگر بخش ها، سبب شد بیش از ۲۰۰ هزار معترض با امضای تومار اینترنتی خواستار استعفای وی شوند.

 ۲۰۰ هزار امضا پای تومار استعفای نخست وزیر روسیه

به گزارش ایرنا، مدودیف در یک نشست آموزشی با جوانان در پاسخ به یک آموزگار که به حقوق اندک خود معترض شده بود، با بیان اینکه من در جوانی هنگام درس خواندن کار تجاری نیز انجام می دادم به آموزگاران پیشنهاد کرد به عنوان حرفه دوم به چنین مشاغلی روی بیاورند و از درآمد آن بهره مند شوند.

رسانه های روسی روز شنبه نوشتند: در این تومار که از سوی یک شهروند روسی به نام الکساندر لی در مسکو برای جذب امضا در سایت (چنج) ارائه شده آمده است که کاخ کرملین باید فرد دارای صلاحیت بیشتر و دلسوز را جایگزین مدودیف کند.

بنا به اعلام سایت خبری روسی ورسیا، برای ارائه این تومار به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه جهت بررسی و تصمیم احتمالی گیری 200 هزار امضا لازم بود که اکنون بیشتر از آن شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز پیش از این گفته بود: هنوز این تومار خوانده نشده و پاسخ دادن به آن نیز الزامی نیست.

معلم معترض روسی در جریان نشست به مدودیف گفت: چرا آموزگارانی مانند من حداکثر 15 هزار روبل (230 دلار) حقوق می گیرند، ولی دریافتی نظامیان و کارکنان نهادهای امنیتی حداقل 50 هزار روبل (750 دلار) است.

نخست وزیر روسیه در برابر این گفته به معلمان ناراضی توصیه کرد، برای کسب درآمد بیشتر به فعالیت های تجاری روی آورند که این پیشنهاد در محافل اجتماعی بویژه فضای مجازی، مخالفان دولت را به واکنش واداشته و از سخنان مدودیف انتقاد کرده اند که انتظار می رود گسترش یابد.

کد خبر 342321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha