همشهری آنلاین: شرکت اپل جایزه‌ای ۲۰۰ هزار دلاری را برای محققانی که بتوانند نقص‌های امنیتی جدی محصولات این شرکت را بیابند، درنظر گرفته‌است.

اپل

براساس گزارش NBC، با تعيين اين جايزه،‌شركت اپل به ده‌ها شركت فناوري ديگري پيوسته‌است كه براي نمايان ساختن نقص‌هاي امنيتي خود به ديگران پول پرداخت مي‌كنند. 

اين برنامه در كنفرانس امنيت سايبري كلاه‌سياه شركت اپل مطرح شده‌است و در ابتدا تنها محدود به چند محقق خواهد بود كه اپل از آنها براي نقص‌هاي امنيتي پنهان محصولاتش در پنج دسته‌بندي مختلف دعوت خواهد‌كرد. اين محققان از ميان متخصصاني انتخاب شده‌اند كه پيش از اين به اپل در يافتن نقص‌هاي امنيتي كمك كرده‌اند اما در ازاي كار خود پولي دريافت نكرده‌اند.

دشوارترين بخش كه جايزه 200 هزار دلاري به آن تعلق دارد، يافتن نقص امنيتي در بوت ايمن محصولات اپل است كه مانع از اجرا شدن برنامه‌هاي غيرمجاز مي‌شود. 

اپل مي‌گويد به توصيه شركت‌هايي كه پيش از او اين برنامه را آغاز كرده‌اند،‌تصميم به محدود‌سازي تعداد افراد مشاركت‌كننده گرفته‌است. اين شركت‌ها به اپل گفته‌اند اگر بخواهند چنين برنامه‌اي را بري ديگر آغاز كنند، گروهي كوچك از محققان را دعوت به همكاري خواهند‌كرد و پس از آن به تدريج امكان حضور همگاني را فراهم خواهند‌آورد. اين كار شركت را از درگير شدن با نقص‌هاي امنيتي بي‌اهميت نجات خواهد‌داد.

شركت‌هاي فيس‌بوك،گوگل،مايكروسافت، تسلا و ياهو مدتها است كه اين برنامه را آغاز كرده‌اند و درازاي يافتن نقص‌هاي امنيتي جوايز نقدي اهدا مي‌كنند. براي مثال شركت مايكروسافت تاكنون 1.5 ميليون دلار به محققان امنيت سايبري پرداخت كرده‌است و بزرگترين جايزه‌اي كه تانون به يك فرد پرداخت كرده،‌100 هزار دلار بوده‌است.

برنامه فيس‌بوك نقاط‌ضعف گسترده‌تري را پوشش مي‌دهد و طي پنج سال گذشته چهار ميليون دلار را به عنوان جايزه نقدي پرداخت كرده‌است. اين شركت در ماه مارس 10 هزار دلار به پسر‌بچه‌اي در فنلاند اهدا كرد كه توانسته بود راهي را براي پاك كردن اظهارنظر كاربران ديگر در حساب كاربري اينستاگرام بيابد.

کد خبر 342282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha