چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مادری استرالیایی پس از آنکه ناگهان تنفس فرزند یک‌ساله‌اش قطع شد برای زنگ زدن به آمبولانس از منشی تلفنی گوشی‌های آی‌فون اپل، سیری کمک گرفت.

سیری

براساس گزارش BBC، استيسي گليسان پس از اينكه پي برد فرزندش جينا دچار مشكل شده گوشي‌اش را برداشته و به سرعت به اتاق او رفت اما در زمان روشن كردن چراغ گوشي از دستش به زمين افتاد. 

وي براي فعال كردن سيري(Siri) زماني كه مشغول انجام مراحل تنفس مصنوعي روي فرزندش بود،‌ برسر گوشي فرياد كشيد و از سيري خواست تا با فعال‌كردن بلند‌گوي گوشي با اورژانس تماس بگيرد.

استيسي براي اينكه سيري بتواند با آمبولانس تماس بگيرد دستورهاي لازم را به او داده و در نهايت توانست در حين تلاش براي بازگرداندن تنفس كودكش، با مامورين امداد اورژانس صحبت كند. او مي‌گويد جان فرزندش را مديون سيري است.

جيناي يك ساله كه به عفونت ريوي و برونشيت مبتلا بود، زماني كه آمبولانس از راه رسيد دوباره نفس مي‌كشيد. جينا اكنون سلامتي خود را به دست آورده‌است، اما پزشكان به مادر او گفتند كه اگرچه هيچ آسيب جدي به او وارد نشده،‌اما هر ثانيه از آن رويداد مي‌توانسته حياتي باشد.

اين رويداد در ماه مارس رخ داده‌است اما داستان آن زماني در فضاي اينترنتي پراكنده شد كه خانم گليسان با شركت اپل تماس گرفت تا به خاطر كمك‌هاي سيري از آنها تشكر كند. وي مي‌گويد حتي اگر گوشي از دستش نيافتاده بود نيز گرفتن شماره در آن لحظات پرتنش و سخت،‌برايش غيرممكن بوده‌است.

کد خبر 336346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha