سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره جدید ماهنامه دیده‌بان فناوری با گزارش‌ها، پرونده‌ها و گفتگوهای گوناگون به بررسی آثار امنیت سایبری بر افزایش اعتماد در جامعه پرداخت.

امنیت، اعتماد می‌آفریند

ماهنامه دیده‌بان فناوری، شماره جدید خود را با سرمقاله «این اعتماد قیمت دارد» آغاز می‌کند تا بگوید که ماهنامه در این شماره با دغدغه اتفاقات سایبری اخیر و دل‌نگرانی‌های کارشناسان از آموزش و‌ آگاهی در زمینه فضای مجازی در اقشار مختلف جامعه همراه است.

پرونده فراصنعت فاوا به کیفیت اینترنت می‌پردازد و با نگاهی به‌ آمارهای موجود در این مورد در پی ارائه پاسخی به این پرسش است در مطلبی با‌عنوان «سرعت و کیفیت اینترنت کشور چگونه است؟». احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت شاتل در گفت‌وگویی اختصاصی با دیده‌بان فناوری درباره وضعیت شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی در کشور تأکید می‌کند که «بخش خصوصی در بازار رقابت کامل، بهترین قیمت و کیفیت را عرضه می‌کند».

این پرونده همچنین در گزارشی به نقل از مؤسسه تک تارگت به بررسی آماری «اولویت‌های صنعت فناوری اطلاعات در سال 2016» با تمرکز بر کشورهای خاورمیانه می‌پردازد و در «خروج موفقی داشته‌باشید!» نوشته ویلیام دی. کوهن به IPO هایی می‌پردازد که زمانی در اوج بودند و اکنون در پرتگاه بازار سرمایه عمومی سقوط کردند.

پرونده امنیت اطلاعات با توجه به حملات سایبری که طی ماه‌های گذشته، گریبان برخی سایت‌های دولتی را گرفت مجال میزگردی را با حضور مهندس محمد جواهری، مدیرعامل شرکت پندار کوشک ایمن و مهندس حمید بابادی‌نیا، مدیرعامل شرکت گیلاس کامپیوتر به اتفاق سردبیر ماهنامه فراهم آورد که در آن تأکید شد بر اینکه با تکرار چنین حملاتی «اعتماد عمومی به فضای سایبری در خطر است».

همچنین در مطلبی با‌عنوان «همواره بیاموزید» مقوله یادگیری دائمی را کلید موفقیت در حوزه پرچالش امنیت بر‌می‌شمرد و پرونده را با اینفوگرافی‌های «تهدیدات پیشرفته و مستمر APT» و «اهمیت امنیت اطلاعات برای بانک‌ها» می‌بندد.

پرونده بازاریابی و روابط عمومی نیز در مقاله «چرا رسانه‌های اجتماعی، برندها را کمرنگ کرده‌اند؟» به بررسی برندسازی در عصر رسانه‌های اجتماعی پرداخته‌است و در مطلبی با‌عنوان «چگونه محتوا را شخصی‌سازی کنیم» به پنج رویکرد در استراتژی بازاریابی محتوا نگاهی انداخته است. همچنین در «چرا خبرنامه‌های ایمیلی بفرستم؟» نیز به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا واقعا همه به آنها نیاز دارند یا خیر.

پرونده اقتصاد و مدیریت بخشی را به «پیامدهای اقتصادی لغو تحریم‌های ایران» به نقل از فصلنامه گزارش اقتصاد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اختصاص داده و در مطلبی باعنوان «فناوری منتظر کسی نمی‌ماند» به اسرار ماندگاری نام سیلیکون ولی در دنیای فناوری اشاره دارد.

شماره دهم ماهنامه دیده‌بان فناوری که همواره تلاش دارد با همکاری مدیران، اقتصاددانان، فناوران و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات، اقتصاد، بانک و بانکداری الکترونیکی، صنعت و مدیریت؛ بسترساز ارتقای جایگاه فاوا در حد یک فراصنعت تأثیرگذار در کشور باشد به سردبیری علیرضا صالحی و در هلدینگ رسانه‌ای دیده‌بان آماده‌ و منتشر می‌شود، اکنون در 80 صفحه و با بهای ۱۲هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است که این نشریه از دیدگاه‌های همه علاقه‌مندان استقبال کرده و با تلفن ۸۸۷۴۹۴۱۲ و ایمیل info@dfe.ir آماده شنیدن نقدها و اظهارنظرهای نخبگان و کارشناسان است.

کد خبر 341897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha