همشهری آنلاین: اول تیرماه ۹۵ بیست و چهارمین شماره مجله قلک ویژه گروه سنی ۳ تا ۷ سال منتشر شد.

ماهنامه قلک

در پرونده شغل این شماره ماهنامه قلک، به معرفی شغل باغبانی پرداخته شده است. سیدنوید سیدعلی‌اکبر در داستان «تپه‌های دو قلو» ماجرای خرگوشی را روایت کرده است که می‌خواهد مزرعه هویج درست کند و به کمک یک باغبان، یاد می‌گیرد که هویج بکارد.

در این پرونده شعر «آقای باغبون» سروده طیبه شامانی و بازی «بگرد و پیدا کن» برای آشنایی بیشتر کودکان با شغل باغبانی و ابزارهای آن نیز به چاپ رسیده است.

کمیک استریپ «قصه‌های من و بچه‌هام» نوشته شهرام شفیعی در این شماره با عنوان «دزد» منتشر شده است. در بخشی از این داستان می‌خوانیم: «دخترم پرسید: «دزدها چه شکلی‌اند؟» من گفتم: «دزدها سبیل و چراغ‌قوه دارند!» آسانسور ایستاد. آقایی با سبیل و چراغ‌قوه سوار آسانسور شد. دخترم ترسان و لرزان از او پرسید: «ببخشید... شما دزد هستید؟» مرد یک عالمه خندید و جواب داد: «نه... من تعمیرکار آسانسور هستم.»»

زهرا موسوی در «چی بود؟ چی شد؟ یه پروانه» فرآیند تبدیل کرم ابریشم به پروانه را در قالب شعری بلند به تصویر کشیده است.

«آتیش منم»، «ماهی صبحانه‌ای»، «میوه - بستنی»، «مورچه‌ها و دانه»، «گل شمعدانی را دوست دارم»، «گبه رنگارنگ»، «صدای پا»، «کار نیکو کردن از پر کردن است»، هدیه‌های شما و «چگونه پروانه می‌شوم» عناوین سایر مطالب این شماره قلک هستند.

سایر شاعران و نویسندگان این شماره ماهنامه قلک عبارتند از: ناصر کشاورز، علی‌اکبر زین‌العابدین، شیدا میرزائی، سمیرا رستگارپور، مریم اسلامی و مهرزاد زمردیان.

طرح روی جلد این شماره را مهناز سلیمان‌نژاد تصویرگری کرده است. سارا دستمالچی، سام سلماسی، نیلوفر میرمحمدی، فرهاد سلیمانی، عاطفه صفایی‌نیا، نگین حسین‌زاده، نورا خوش‌جام، نیلوفر عباس‌زاده، مرتضی رخصت‌پناه، عاطفه فتوحی، الهه بهین، نینا تقی‌زاده، سارا طبیب‌زاده و میثم موسوی تصویرگران و عکاسان این شماره قلک بوده‌اند.

کودکان می‌توانند از طریق نرم‌افزار «واقعیت افزوده» layar، فایل صوتی اشعار و قصه‌های قلک را به صورت رایگان تا پایان تیرماه بشنوند.

صاحب امتیاز و مدیرمسؤول قلک امیر لعلی و سردبیر آن علی‌اکبر زین‌العابدین است و روشنک فتحی، مدیریت هنری این نشریه را بر عهده دارد.

گروهی از کارشناسان خبره ادبیات، هنر و روان‌شناسی کودک، قلک را همراهی می‌کنند.

ماهنامه قلک اولین نشریه‌ای است که با هدف بهبود سبک زندگی اقتصادی و آموزش مفاهیم این حوزه به خردسالان 3 تا 7 سال منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان جهت دریافت اشتراک یکساله با تخفیف 50 درصدی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88904616 تماس حاصل نمایند.

فروشگاه‌های کتاب در سراسر کشور نیز می‌توانند برای دریافت نمایندگی فروش با شماره 88904882 با واحد پخش در ارتباط باشند.

کد خبر 338505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha