همشهری آنلاین: پنجاهمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار با سرمقاله‌ای از پدر علم نورومارکتینگ جهان، دکتر دیوید لوئیس هادسون، چاپ و منتشر شد.

پنجاهمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار

توسعه مهندسي بازار در هر شماره حاوي 64 صفحه اخبار بازاريابي، گفت‌وگوها، ميزگرد، گزارش ويژه، و آثار و مقالات كاربردي تبليغات، خرده‌فروشي، بسته‌بندي، مذاكره، و فروش و... است.

چکیده‌ی پنجاهمین شماره توسعه مهندسی بازار در ادامه آمده است:

  • سرمقاله

نورومارکتینگ از زبان پدر علم نورومارکتینگ
دكتر ديويد لوئيس، پدر علم نوروماركتينگ جهان، مؤسس، و مدير نوروساينس در مؤسسه‌ي مايند‌لب اينترنشنال
چكيده: "مصرف‌كنندگان چه احساسي درباره‌ي برند، محصول يا خدمت شما دارند؟" بهترين راه براي رسيدن به پاسخ اين سؤال اين است كه از آنها بپرسيد. ‌اما مشكل اينجا است كه آنها به دلايل مختلفي هميشه هم حقيقت را نمي‌گويند. ممكن است پاسخهاي قابل‌قبول اجتماعي به شما بدهند تا پاسخهاي صادقانه، يا ممكن است به گونه‌اي به سؤال شما جواب بدهند تا احساس خوبي نسبت به خودشان داشته باشند.

  • گزارش ویژه

رقابت المپیکی برندهای جهان در ریودوژانیرو ـ برزیل
چکیده: بازیهای المپیک تابستانی 2016، آوردگاه برندهای جهانی در ریو دوژانیرو ـ برزیل است تا بتوانند قلبها و ذهنهای مشتریان را تسخیر کنند. کوکاکولا، پروکتراندگمبل، مک‌دونالد، بریجستون در این المپیک چگونه ظاهر شدند؟ پاسخ این پرسش را به همراه معرفی تبلیغات تلویزیونی و کمپین تبلیغاتی برندهای جهانی در المپیک لندن، و المپیک پکن را نیز در همین مقاله بخوانید.

  • سمینار

لزوم جامعیت‌نگری در مدیریت مبتنی بر فرایند در صنعت پخش
چکیده: نخستین کنفرانس مدیریت مبتنی بر فرایند در صنعت پخش (با نگاهی به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ی سازمان) در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، مورخ 12 و 13 مردادماه 1395 به همت انجمن مدیریت اجرایی ایران در هتل المپیک تهران برگزار شد. پرویز درگی، نایب رئیس هیأت‌مدیره‌ی انجمن مدیریت اجرایی ایران در این کنفرانس به نمایندگی از هیأت‌مدیره‌ی انجمن مدیریت اجرایی ایران سخنرانی خود را ایراد نمود.

رازهای استیو جابز در بازاریابی و فروش
چکیده: "ارائه‌ی ناب به سبک استیو جابز" اثری است از کارماین گالو، با ترجمه‌ی سعید مقدسی و مهدی معین. این کتاب بتازگی از سوی انتشارات بازاریابی در 256 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان چاپ و روانه‌ی بازار شده است. برای اطلاع از رازهای جابز در بازاریابی و فروش، گفت‌وگویی با مترجمان این کتاب در دفتر نشریه‌ی توسعه مهندسی بازار برگزار شد که می‌خوانید.

  • فروشگاه

درسهایی از فروشگاه جدید اپل
چکیده: اپل در تازه‌ترین اقدام اخیرش، فروشگاهی را تأسیس و راه‌اندازی کرد که در نوع خود کم‌نظیر است. فروشگاه اپل نه یک فروشگاه خاص بلکه، بر پایه‌ی فلسفه و بلندپروازیهای استیو جابز و مدیران فعلی آن تأسیس شده است. فضاهای متنوعی در این فروشگاه است نظیر "اتاق نبوع" که به کارآفرینان، مغازه‌داران، و فروشندگان یاد می‌دهد که چگونه محصولات اپل می‌تواند کسب‌وکارتان را رونق بخشد.

  • نوآوری

دی‌ان‌ای نوآور و متفکران ویرانگر
چکیده: جف دایر، و هال گرگرسن، دوتن از مؤلفان کتاب "دی‌ان‌ای نوآور" در گفت‌وگویی شرکت کردند و به پرسشهای متعددی پاسخ دادند نظیر اینکه هدف و انگیزه‌ی آنان در انجام این پژوهش و تدوین کتاب ـ دی‌ان‌ای نوآور ـ چه بود؟ پاسخ جف دایر و هال گرگرسن مبتنی بر اطلاعات 500 نوآور و بیش از 5 هزار مدیر اجرایی در 75 کشور جهان بود. از این رو به گفته‌ی این مؤلفان ـ جف دایر، و هال گرگرسن - این کتاب همانند یک نقشه‌ی جیبی می‌تواند شما را در سفر نوآوری‌تان به یک کشور خارجی راهنمایی کند.

  • بازاریابی و فروش

گفت‌وگو با ری کِمپر، مدیر بازاریابی تلورد (Televerd)
چکیده: دیوارهایی که به‌طور سنتی میان بازاریابی و فروش وجود داشته است، در حال فروریختن است. این بخشی از گفته‌های ری کمپر (Ray Kamper) مدیر بازاریابی شرکت تلورد (Televerde) است که در این گفت‌وگو شرکت کرد.

  • نانومارکتینگ

تکنولوژی نانو در خدمت بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده
چکیده: نانومارکتینگ یا به‌کارگیری تکنولوژی نانو در عرصه‌های گسترده‌ی بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده در سالهای اخیر توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده است. نانومارکتینگ کاستیهای نورومارکتینگ را پوشش می‌دهد. نورومارکتینگ ـ به‌کارگیری علوم عصب‌شناسی در عرصه‌های گسترده‌ی بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده ـ با همه‌ی دقتها و ظرائف، دارای 5 کاستی عمده است که در این اثر می‌خوانید.

  • تبلیغات خلاق

تبلیغات خلاقانه و نوآور
چکیده: آیا دوست دارید به تبلیغات خلاقانه و نوآور دست بزنید؟ راهی ندارید مگر آنکه از تبلیغات خلاقانه و نوآور سایر شرکتها بهره‌مند شوید. ما برای سهولت، تعدادی از این تبلیغات را در اینجا آورده‌ایم.

ده ملاک برای ارزیابی آژانسهای تبلیغاتی
چکیده: چگونه می‌توان یک آژانس تبلیغاتی را شناخت؟ آژانسهای تبلیغاتی معتبر و قدرتمند را چگونه می‌توان از بین آژانسهای تبلیغات متوسط شناسایی کرد؟ پاسخ این دو پرسش و پرسشهای دیگر را در "ده ملاک برای ارزیابی آژانسهای تبلیغاتی" بخوانید.

  • تبلیغات

آژانس تبلیغاتی بی‌بی‌دی‌او؛ کار، کار، و کار
چکیده: BBDO یکی از بزرگترین آژانسهای تبلیغاتی در سرتاسر جهان است و دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار داد. BBDO نسبت به سایر آژانسهای تبلیغاتی دیگر، بیشترین جوایز جشنواره‌های معتبر بین‌المللی را کسب کرده است. آژانس تبلیغاتی بی‌بی‌دی‌او (BBDO) چگونه اداره می‌شود؟ پاسخ این پرسش را رؤسای این شرکت تبلیغاتی در این گفت‌وگو عنوان کرده‌اند.

  • خرده‌فروشی

زندگی در سوپرمارکت
چکیده: گفت‌وگو با هرب سورنسن، مؤلف کتاب پرفروش "درون ذهن خریدار"، اطلاعات ارزشمندی برای خرده‌فروشیها، فروشگاهها و سوپرمارکتها دارد.

 

  • فروشگاه‌داری

سه اصل طراحی فروشگاه
چکیده: "طراحی فروشگاه"، سه معیار اساسی را برای جلب توجه خریداران معرفی می‌کند.
این سه معیار کدامند؟ پژوهشگران خرده‌فروشی سالهاست می‌گویند باید کاری کرد که مشتری با حضور درون فروشگاه، احساس کند که او فرمانروا و پادشاه است. اگر چنین احساسی کرد که او پادشاه است، فروشگاه می‌تواند اقلام بیشتری را درون سبد مشتری قرار دهد.

  • پرسشنامه

مدیر مثبت‌نگری هستید یا منفی‌نگر؟
چکیده: مثبت‌نگر هستید یا منفی‌نگر؟ برای اطلاع، می‌توانید پرسشنامه‌ی 14 سؤالی را تکمیل کنید.
کافی است خودسانسوری نکنید و به این پرسشها دقیق پاسخ دهید. پس از آن امتیازات خود را جمع بزنید.

  • منابع انسانی

نورولیدرشیپ و مقابله با فروسدگی شغلی کارمندان
چکیده: "فرسودگی شغلی" از منظر "نوروبیزنس" چگونه تجزیه‌وتحلیل می‌شود، و راههای مقابله با آن کدامند؟ دکتر سرینی پیلای، مدیر گروه نوروبیزنس و استاد دانشگاه هاروارد، راه‌حلهای عملیاتی برای مقابله با فرسودگی شغلی دارد که در این اثر می‌خوانید.

  • بسته‌بندی خلاق

بسته‌بندی خلاقانه و نوآور
چکیده: نمونه‌هایی از بسته‌بندی خلاقانه و نوآور را درباره‌ی پاستا، سس کچاپ هاینز، عسل، غذای سالم، پیراهن ورزشی، جوراب، و زنجیر دوچرخه در اینجا خواهید دید.
مذاکره (موردکاوی)

  • مذاکره با افریقای جنوبی

چکیده: افریقای جنوبی با نظام سیاسی پارلمانی به‌عنوان ملت رنگین‌کمان دارای چه ویژگیهایی است؟ بازرگانان افریقای جنوبی در هنگام ملاقات انتظار دارند که شما چگونه رفتار کنید؟ آگاهی از این ویژگیها، و سبک رفتاری می‌تواند هزینه‌های شما را در مذاکرات بشدت کاهش دهد و احتمال برقراری روابط تجاری را تقویت کند.

  • فیلمهای بازاریابی و فروش

پیروزی در بازارهای نوظهور
چکیده: بازارهای نوظهور کدامند؟ و چگونه می‌توان در این بازارها به پیروزی رسید؟
کریشنا پالپو، استاد دانشگاه هاروارد، در این فیلم این بازارها را معرفی می‌کند و شیوه‌های ورود به این بازارهای را نشان می‌دهد.

  • کتابفروشی بازاریابی

تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 343923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha