چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفت مظنون به عضویت در گروه "راه درخشان" در جریان درگیری با نیرو‌های نظامی در پرو کشته شدند.

به نوشته ال موندو، فرمانده ستاد مشترک ارتش پرو اعلام کرد، درگیری‌ها با اعضای گروه راه درخشان در منطقه‌ای جنگلی واقع در استان اوانتا به وقوع پیوسته‌اند.

گزارش شده که برخورد مسلحانه در میانه‌های روز رخ داد و واحد ضد تروریسم ارتش متحمل تلفات نشده است. در پایان این درگیری یک قبضه تفنگ، یک مسلسل و سه اسلحه از شبه نظامیان وابسته گروه راه درخشان به دست آمد.

آلن واگنر وزیر دفاع پرو نیز ضمن تایید وقوع درگیری مسلحانه گفت: از جزییات این درگیری اطلاعات چندانی ندارم، اما می‌دانم که این درگیری در منطقه ورائه (واژه‌ای که مخفف دره محل عبور رودهای اپوریماک و انه است) رخ داده است. وزیر دفاع پرو افزود: این منطقه محل استقرار این گروه تروریستی است.

آلن واگنر تاکید کرد: وظیفه نیرو‌های مسلح پرو مبارزه با این عناصر و خاتمه دادن به فعالیت‌هایشان است.به همین منظور نیرو‌های تازه نفس به منطقه ورائه اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود تعداد معدودی از اعضای گروه راه درخشان همچنان در منطقه ورائه حضور دارند. گروه راه درخشان در سال 1992 پس از دستگیری سران اصلی این گروه متحمل شکست سنگین نظامی و سیاسی شد.

راه درخشان یک گروه چریکی مائوییست است که در اویل دهه 1990 میلادی دولت پرو به سرکوب آنان مبادرت ورزید و گفته می‌شود، آلبرتو فوجیموری رییس جمهوری اسبق پرو در مبارزه با این گروه استفاده از جوخه‌های مرگ را جایز دانسته بود.

 یکی از موارد اتهامی فوجیموری که اکنون نیز در زندان در انتظار تشکیل دادگاه به سرمی‌برد، استفاده از جوخه‌های مرگ علیه چریک‌های راه درخشان است. [سابقه خبر]

گفته می‌شود، جوخه‌های مرگ در اویل دهه 1990، 25 نفر از مائوییست‌های عضو راه درخشان را به قتل رسانده بودند.

کد خبر 34170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز