سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ونزوئلا اعلام کرد: ارسال کنسرو‌های ماهی با تصاویر هوگو چاوز و اویانتا اومالا رهبر ملی‌گرایان پرو به زلزله‌زدگان این کشور با مسوولیت دولت کاراکاس انجام نگرفته است.

روزنامه پرویی اکسپرسو که خبر ارسال قوطی‌های تن با تصاویر چاوز و اومالا را برای اولین بار فاش کرد، در این باره گزارش داده است، در کنار تصاویر درج شده این دو رهبر بر قوطی ماهی تن نیز پیامی بدین مضمون درج شده بود: در برابر فجایع، غارت و ناامیدی همبستگی خود را با هموطنانمان اعلام می‌کنیم.

آژانس خبری آندینا،خبرگزاری رسمی پرو نیز اعلام کرد که آلان گارسیا رییس جمهوری پرو با اشاره به قوطی‌های کنسرو به طور تلویحی گفته است که این قوطی‌ها را حزب ملی گرای پرو (PNP) میان زلزله زدگان پخش کرده است زیرا هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا نیازی به انجام تبلیغات انتخاباتی در پرو ندارد.

آلان گارسیا با اشاره به زلزله اخیر پرو افزوده است: لحظه‌ای مناسب برای انجام تبلیغات انتخاباتی نیست. باید کمک‌ها را بدون علائم خاصی برای مردم ارسال کرد.

رییس روابط عمومی حزب ملی‌گرای پرو به رهبری اومالا نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از منشا این قوطی‌های کنسرو ماهی تن، اظهارات رییس جمهوری پرو را که به طور تلویحی ارسال قوطی‌های ماهی تن را کار ملی گرایان پرو دانسته بود بزدلانه توصیف کرد و تاکید کرد که این تشکل سیاسی با ارسال کمک انساندوستانه قصد کسب وجهه سیاسی نداشته است.

سینتیا مونتس افزود: ما نمی‌دانیم چه فردی نسبت ارسال این قوطی‌ها با این تصاویر اقدام کرده است و تصور می‌کنیم دستان سیاهی در این قضیه دخیل بوده‌اند.

مونتس گفت: کمک ارسالی حزب ملی گرا به شهر‌های پیسکو و چینچا به شهرداران این دو شهر تحویل شدند و آن‌ها می‌توانند این مساله را که ما کمک‌ها را به شهرداری‌ها تقدیم کردیم تایید کنند.

خوسه ارماندو لاگونا سفیر ونزوئلا نیز با رد این مساله که دولت کشورش با اهداف سیاسی مبادرت به ارسال کمک به زلزله زدگان پرو کرده است اعلام کرد که این یک عملیات بی ثمر سیاسی است.

کد خبر 29465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز