همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی شهر نیویورک نخستین مورد نوزاد دچار نقص مادرزادی میکروسفالی مربوط به دچار شدن به ویروس زیکا را گزارش کردند.

zika-new york

به گزارش رویترز مقامات اداره بهداشت شهر نیویورک گفتند مادر این نوزاد پس از سفر به ناحیه دارای واگیری مداوم زیکا دچار عفونت با این ویروس شده بود. این مقامات جزئیات بیشتری درباره این مادر یا کودک اعلام نکردند.

شهر نیویورک تابه‌حال ۳۴۶ مورد عفونت زیکا را که همگی به سفر مربوط بوده‌اند، گزارش کرده است. چهار مورد از این موارد به آمیزش جنسی مربوط شده‌اند، ازجمله نخستین مورد انتقال ویروس از یک زن به مرد از راه آمیزشی.

مقامات بهداشتی آمریکا به رسیده‌اند که عفونت‌های زیکا در زنان باردار می‌تواند باعث میکروسفالی، یک نقص مادرزادی شامل اندازه کوچک سر و مشکلات شدید رشدی در نوزادان، شود.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) گزارش می‌دهند ه تابه‌حال ۱۲ مورد ثابت‌شده نوزادان متولدشده با میکروسفالی رخ داده است و بیش از ۴۰۰ زن باردار در سرزمین اصلی آمریکا شواهد عفونت با زیکا را داشته‌اند.

مقامات بهداشتی در فلوریدا دارند با سی‌دی‌سی همکاری می‌کنند تا معلوم شود آیا این ویروس به آمریکا وارد شده و امکان واگیری محلی وجود دارد یا نهِ، چرت که دو نفر از ساکنان این ایالت بدون  سفر به مناطق دچار عفونت زیکا در آزمایش این ویروس عمدتاً منتقل‌شونده به‌وسیله پشه مثبت شده‌اند.

ارتباط میان زیکا و میکروسفالی در ابتدا در پائیز سال پیش در برزیل آشکار شد و در حال حاضر این کشور بیش  از ۱۶۰۰ مورد ثابت‌شده میکروسفالی دارد که آن‌ها را مربوط به عفونت زیکای مادران می‌داند.

کد خبر 341073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha