مدیرعامل سایپا با اعلام آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه‌ها، درباره مذاکره با شرکای خارجی و آینده به سهامداران وعده داد مشکلی پیش نخواهد آمد و آینده سراسر روشنی پیش‌رو خواهد بود.

پس از وعده‌هاي مديران شركت ايران‌خودرو به سهامداران اين‌بار نوبت به سايپا رسيد و مديران اين شركت خودرو‌سازي‌ كه در مجمع عمومي خود را روياروي سهامداران مي‌ديدند به سهامداران وعده دادند كه مشكلات حل خواهد شد.به گزارش بورس پرس، مهدي جمالي مديرعامل شركت سايپا در جريان برگزاري مجمع سالانه سايپا كه با حضور 81درصد سهامداران برگزار شد، اخبار اميدواركننده‌اي درباره تمديد 6ماهه افزايش سرمايه از تجديد ارزيابي دارايي با تصويب هيأت دولت، انتشار اوراق صكوك زمين و ساختمان٢٠٠٠ ميليارد توماني، برنامه فروش سايپا ديزل و ايران كاوه و انتشار آگهي مزايده سايپا ديزل، واگذاري نقدي ٥٠درصد سهام سايپا كاشان به سيتروئن، آغاز همكاري با رنو، نيسان، كياموتورز و قرارداد ايويكو با زامياد ارائه كرد.

اين در حالي است كه براساس گزارش حسابرس و بازرس قانوني هم‌اكنون زيان انباشته اين شركت به 5هزار ميليارد تومان رسيده و مقدار بدهي جاري اين شركت بيش از دوبرابر دارايي‌هاي جاري است و بخش زيادي از بدهي‌هاي اين شركت به بانك‌ها بدهي‌هاي ارزي نظير 36.5ميليارد ون كره‌جنوبي است. اين در حالي است كه از سال قبل سهامداران به‌دليل آنچه مديران شركت‌هاي خودرو‌سازي‌ انعقاد قرارداد‌هاي تجاري با كمپاني‌هاي معتبر مي‌ناميدند بخش زيادي از سهام اين شركت را خريداري كردند.

از سال قبل مديران شركت‌هاي خودروساز بارها در گفت‌وگو با خبرنگاران از نام‌هايي مانند فولكس، فيات و از كشور‌هايي مانند آلمان و ايتاليا سخن گفته بودند و سهامداران تحت‌تأثير اين خبر‌ها بخش زيادي از سهام خودرو ساز‌ها را خريدند اما اين وعده تحقق نيافت و خودروساز‌ها فقط به انعقاد قرارداد‌هاي قديمي با پژو بسنده كردند. به‌گفته برخي كارشناسان انعقاد چنين قراردادي از سوي هردو خودروساز به انحصار بازار خودروسازي كشور تداوم مي‌بخشند.

در عين حال ديروز مديرعامل شركت ايران خودرو 2سال پس از طرح نخستين مطالب درباره همكاري با شركاي معتبر خارجي اين بار در گفت‌وگو با خانه ملت از انعقاد قرارداد با بنز خبر داد. هاشم يكه‌زارع افزود:

ايران خودرو در حال مذاكره با شركت‌هاي سوزوكي و بنز است كه با شركت بنز قرارداد موتور و خدمات پس از فروش نهايي شده است و مقرر شده كه 2شركت مشترك يكي شركت توليدي و ديگري شركت فروش و خدمات پس از فروش راه‌اندازي شود. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اينكه مجموعا ايران‌خودرو با 6شركت خارجي در حال مذاكره براي انعقاد قرارداد است، تصريح كرد: ايران خودرو با شركت رنو، يك شركت اروپايي و ژاپني ديگر درحال انعقاد قرارداد است و در يك‌سال پاياني دولت يازدهم اين قراردادها حتما نهايي مي‌شود.

کد خبر 340926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha