همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه اتحادیه اروپا را به اتخاذ موضع مغرضانه و جانبدارانه در قبال آنکارا متهم کرد. این اظهارات در پی انتقاد شدید اتحادیه اروپا از سرکوب‌های پس از کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه مطرح شد.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه "فرانس 24" گفت: آنها (اتحادیه اروپا) اظهاراتی مطرح می‌کنند که ضد و نقیض است. آنها جانبدارانه و مغرضانه عمل می‌کنند و به این رفتار مغرضانه خود علیه ترکیه ادامه می‌دهند.

همزمان امروز بیانیه‌ای رسمی منتشر شد مبنی بر اینکه ترکیه می‌تواند مظنونان را تا 30 روز بدون اتهام بازداشت کند. این اقدامات تحت قوانین اعلام حالت فوق‌العاده ممکن می‌شود و پس از گذشت سی روز، قاضی تصمیم می‌گیرد که آیا مظنون همچنان در بازداشت بماند و یا خیر.

درخواست دیرینه ترکیه برای عضویت در نهاد سیاسی - اقتصادی اتحادیه اروپا در پی گمانه‌زنی نسبت به احیای مجدد مجازات اعدام در ترکیه، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

همزمان سخنگوی دولت آلمان از مخالفت این کشور با پیشبرد مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در شرایط فعلی این کشور است.

در پی کودتای نافرجام در ترکیه و عملیات پاکسازی گسترده اردوغان مقام‌های اروپایی مکررا به آنکارا درباره لزوم پایبندی به اصول حقوق بشر درباره کودتاچیان هشدار داده‌اند.

 

کد خبر 340911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha