جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به موج گسترده بازداشت و عزل مقامات دولتی و امنیتی در ترکیه از دولت اردوغان خواست تا از نهادهای دموکراتیک برای نقض حقوق بشر استفاده نکند.

موگرینی

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری دویچه وله، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به موج گسترده بازداشت و عزل مقامات دولتی و امنیتی در ترکیه از دولت اردوغان خواست تا از نهادهای دموکراتیک برای نقض حقوق بشر استفاده ابزاری نکند.

موگرینی اظهار داشت: «ما برای دولت دوست خود ترکیه به خوبی روشن کرده ایم که کاملاً پشتیبان نهادهای دموکراتیک و قانونی هستیم». وی در ادامه افزود که برای واکنش‌ها و اقداماتی که ناقض حقوق و آزادی‌های اساسی باشند، هیچ دلیل قانع کنند‌ه‌ای وجود ندارد.

موگرینی همچنین اقدامات دولت ترکیه علیه اصحاب رسانه، اساتید دانشگاه‌ها و مقامات وزارت دادگستری در دوران پسا کودتا را غیرقابل قبول خواند.

با اعلام برقراری «حالت فوق العاده» در ترکیه از سوی رئیس جمهور این کشور، دولت اردوغان قدرت بیشتری برای دستگیری مظنونان کودتا در اختیار خواهد داشت که این امر می تواند پایبندی دولت ترکیه به کنوانسیون حقوق بشر اروپا را با چالش مواجه سازد.

کد خبر 340717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha