همشهری‌آنلاین: 300 خبرنگار و تصویر بردار داخلی و بین‌المللی فردا سه شنبه دومین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران را پوشش خواهند داد.

سران 4 کشور روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان و هیات همراه آنان امروز و صبح فردا برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر وارد تهران می‌شوند.
بر اساس این گزارش، نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان صبح امروز وارد تهران شد و در نهاد ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان از وی استقبال کرد.
بلافاصله پس از مراسم استقبال، مذاکرات روسای جمهور دو کشور و هیات های همراه آغاز شد و چندین سند همکاری برای افزایش سطح روابط فی مابین به امضای دو طرف رسید.
ازسوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از پایان سفر به آلمان این کشور را ترک کرده و مقصد بعدی وی تهران است. قرار است آقای احمدی نژاد فردا از ولادیمیر پوتین استقبال رسمی بعمل آورد. روسای جمهور کشورهای ترکمنستان و آذربایجان نیز صبح فردا وارد تهران خواهند شد.

اجلاس تهران دومین نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر است و در آن مسایل مختلف دریای خزر و تاثیرات آن بر پنج کشور ساحلی این دریا همچنین مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و بررسی خواهدشد.
پیش‌بینی می‌شود در پایان این اجلاس، روسای جمهور پنج کشور، متن "اعلامیه" نهایی اجلاس سران را امضاء کنند.
به عقیده کارشناسان، امضاء این اعلامیه از سوی روسای جمهور پنج کشور نقش مهمی در تامین صلح و ثبات مبتنی بر حسن همجواری در این منطقه و همچنین ارتقاء همکاری‌های چند جانبه با هدف تضمین منافع کشورهای ساحلی این دریا خواهد داشت.
نخستین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر در اردیبهشت سال 81 در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد

کد خبر 34053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز