همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت که« در حوزه بررسی صلاحیت ها که برای ما همانند شمشیر دو لبه بود و در هر دو سو حق الناس هم فردی و هم جمعی قرار داشت لذا سعی کردیم هر دوی این حقوق حفاظت شود.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: در حوزه مفاسد کلان هر جا دولت خلافی دیده بلافاصله اقدام شده و اثر لازم را هم در پی داشته است.


وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در مبارزه با مفاسد، مسئولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را بر عهده داریم و مباحث جزئی تر بر عهده دستگاه های دیگر همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه های مشابه است.

اهم اظهارات وزير اطلاعات را در ديدار با آيت الله علم‌الهدي در ادامه بخوانيد:

*در این حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي كلان تاکنون هزاران هکتار از زمین های متعلق به بیت المال که مورد تعدی و تعرض قرار گرفته بود شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی از تصرف خارج و به بیت المال بازگردانده شده است. در حوزه اختلاس هایی که زمینه سازی شده بود و سرقت های کلان نیز سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسیار موثری را انجام داده اند.

*تخلف فقط خلاف شرع و قانون نیست بلکه گاه خلاف عرف است چنانکه مواردی از حقوق های نامتعارف شاید از نظر قانونی مشکلی نداشت اما خلاف عرف است و باید با آنها نیز برخورد شود. در این میان باید برخورد بگونه ای صورت گیرد که اذهان عموم جامعه نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران تخریب نشود.

*تا به امروز تمامی حرکات و فعالیت های ضدنظام و تروریستی با حساسیت و جدیت سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد شده و در سایه الطاف خداوندی و رشادت های صورت گرفته تمامی گروه ها، جریان ها و افراد با انگیزه های تروریستی، شناسایی و با آنان برخورد شده است.

*(عملکرد وزارت اطلاعات در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری)در این حوزه بسیار حرفه ای، بیطرفانه و با رعایت مصالح نظام و حقوق مردم عمل شد. در این دوره تلاش شد تخریب، تقابل و تعارض افراد و نامزدها و گروههای سیاسی به حداقل ممکن برسد و نتیجه این تلاش نیز حاکم شدن نشاط سیاسی به جای التهابات سیاسی ناشی از این تخریبها بود.

*تلاش ها بر عمل بر اساس عقلانیت بود و در این راستا هم امور پیگیری شد به ویژه در حوزه بررسی صلاحیت ها که برای ما همانند شمشیر دو لبه بود و در هر دو سو حق الناس هم فردی و هم جمعی قرار داشت لذا سعی کردیم هر دوی این حقوق حفاظت شود.

کد خبر 340347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha