همشهری آنلاین: رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: به دلیل اهمیت مساله حجاب باید مرجع و نهادی بالاتر از یک وزارتخانه در حد قوه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یابد.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد در مراسم پایانی همایش ملی قیام گوهرشاد در مشهد افزود: وزارتخانه در اختیار دولت‌ها است و دولت‌ها هم بر اساس مبانی و گرایش‌های سیاسی خود روند کار در وزارتخانه‌ها را تغییر می‌دهند.

وی افزود: در مقابل این بدحجابی در کشور، علما و حوزه‌های علمیه سکوت کرده‌اند و وظایف دینی و صنفی خود را انجام نمی‌دهند اما اگر بیش از این درنگ کنیم همه چیز از دست خواهد رفت و فرهنگ ویران خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: حجاب و پوشش به همین سادگی نیست زیرا اگر مساله ساده‌ای بود قیام گوهرشاد اتفاق نمی‌افتاد.

وی گفت: غرب سرمایه‌گذاری زیادی روی این مساله کرده زیرا حجاب به بسیاری از عناصر و مولفه‌های هویت‌ساز پیوند می‌خورد و حس نمادین پوشش بیش از همه عناصر فرهنگی است.

وي افزود: نمود پوشش در نشان دادن هویت، شخصیت و فرهنگ یک جامعه بیش از هر عنصر دیگری رساست و به چشم می‌آید لذا با تغییر پوشش، شخصیت و هویت فرد دگرگون می‌شود، فرهنگ و سبک زندگی و اخلاق عناصر بسیار تعیین‌کننده ساخت جامعه مثل نهاد خانواده تغییر می‌کند.

رشاد گفت: اگر نهاد خانواده ویران شود مفهوم خدا، معاد، ازدواج و همه چیز تغییر می‌کند، آنچنان که امروزه این مفاهیم در برخی کشورها در ذهن مردم تغییر کرده و می‌گویند جهنمی وجود ندارد.

کد خبر 340131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha