همشهری آنلاین: هزاران فلسطینی با وجود سخت گیری و تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی، نماز جمعه را در مسجدالاقصی به جای آوردند.

هزاران فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی به جای آوردند

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نمازگزاران روز جمعه پس از عبور از موانع و ایست های بازرسی، خود را از بیت المقدس و دیگر سرزمن های اشغالی و کرانه باختری به مسجد الاقصی رساندند.

خطیب مسجدالاقصی در خطبه های نماز جمعه گفت: رژیم صهیونیستی باید از تعرض و جنایت علیه ملت فلسطین دست بردارد و به حملات خود و ساکنان شهرک های صهیونیست نشین به مسجدالاقصی پایان دهد.

وی خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر قدس درصدد شعله ور ساختن درگیری مذهبی در منطقه است.

خطیب مسجدالاقصی همچنین تاکید کرد که مسجد الاقصی موقوفه اسلامی و حق مسلم مسلمانان است و سران عرب باید از این شهر مقدس حمایت کنند.

از زمان افزایش سیاست های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر (مهرماه) که به شروع انتفاضه ای موسوم به انتفاضه سوم منجر شد، دهها فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در منطقه غزه به شهادت رسیده اند که اکثرشان به درگیری های آن ها با صهیونیست ها در مرز غزه با سرزمین های اشغالی مربوط می شود.

بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، از آغاز سال 2015 تاکنون بیش از یک هزار و 500 فلسطینی ساکن غزه توسط نظامیان صهیونیست زخمی شده اند. بیشتر این جنایت ها به درگیری هایی مربوط می شود که پس از انتفاضه رخ داده است.

کد خبر 340005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha