همشهری‌آنلاین: سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) و اتحادیه عرب از قطعنامه یونسکو درباره قدس و این که مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان است، استقبال کردند.

آیسسکو در بیانیه‌ای ضمن استقبال از قطعنامه یونسکو، از این سازمان خواست همچنان به حمایت از حقوق ثابت ملت فلسطین ادامه دهد.

شورای مدیریت یونسکو که متشکل از ۵۸ عضو است، بار دیگر در مورد این قطعنامه رأی‌گیری خواهد کرد تا به تایید نهایی برسد.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب نیز ضمن استقبال از این قطعنامه، آن را اقدامی تاریخی در رابطه با قدس و مقدسات اسلامی خواند.

سعید ابو علی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی اظهار داشت که صدور این قطعنامه بیانگر حق مسلم فلسطینیان و عرب‌ها در قدس و مقدسات اسلامی آن با تایید و حمایت قوانین و معاهده‌هاي بین‌المللی است.

ابو علی از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه رأی مثبت دادند، تقدیر و تشکر کرد و گفت که این قطعنامه بطلان ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد قدس و مقدسات اسلامی قدس است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،او تصریح کرد که صدور این قطعنامه مسلتزم حمایت هرچه بیشتر محافل بین‌المللی از ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن است که هر روزه در معرض جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و عملیات یهودی‌سازی قرار دارد.

سازمان یونسکو به تازگي پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجدالاقصی و یهودیان را رد می‌کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می‌داند.

کد خبر 349359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha