همشهری آنلاین: سازمان یونسکو تاکید کرد که هیچ ارتباط دینی میان مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی با یهودیان وجود ندارد و قدس مکانی مقدس تنها برای مسلمانان است.

یونسکو: مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمانان است

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العهد، سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) در جلسه‌ای با حضور 58 کشور در پاریس دو پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که این دو پیش‌نویس تاکید دارند هیچ‌گونه ارتباط دینی میان مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی با یهودیان وجود ندارد و قدس مکانی مقدس برای مسلمانان است.

به این قطعنامه‌ها 24 رای موافق و 6 رای مخالف داده شد و 26 کشور نیز به آنها رای ممتنع دادند. دو کشور نیز رای ندادند.

هدف از این دو پیش‌نویس که پیرامون «فلسطین اشغالی» است، حفظ میراث فرهنگی فلسطین و آثار و تاریخ مشهود فلسطینیان در قدس شرقی است.

در متن این قطعنامه‌ها همچنین اشاره شده است که اسرائیل یک قدرت اشغالگر است.

یک منبع دیپلمات فلسطینی نیز تاکید کرده که در این قطعنامه‌ها به اهمیت شهر قدیمی قدس و دیوارهای آن برای ادیان آسمانی سه‌گانه اشاره شده است.

  • رژیم صهونیستی همکاری با «یونسکو» را تعلیق کرد

از سوي ديگر نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی به خاطر رای یونسکو در عدم ارتباط یهودیان با «مسجد الاقصی» همکاری با این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، درپی رای سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) در رد کردن هرگونه ارتباط مسجد الاقصی با یهودیان، رژیم صهیونیستی روز جمعه تمام همکاری‌ها و روابط با یونسکو را به حالت تعلیق درآورد.

«نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی دستور داد تا تمام همکاری‌های این رژیم با یونسکو در نشست‌های بین‌المللی به حالت تعلیق درآمده و دیدارها با مقامات این سازمان لغو شود.

بنت با ادعای اینکه تصمیم یونسکو باعث افزایش عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها می‌شود، در نامه‌ای به اعضای یونسکو نوشت: «تصمیم شما تاریخ را نقض کرده و تروریسم را تشویق می‌کند.»

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی این اقدام را آغاز کننده «تروریسم سیاسی» در قدس توصیف کرده و هفته آینده جلسه‌ای را برای گرفتن تصمیمات بیشتر در این باره برگزار خواهد کرد.

یونسکو روز پنجشنبه در جلسه‌ای برای رای‌گیری درباره یک قطعنامه پیشنهادی از سوی مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین، با 24 رای موافق، 6 رای مخالف و 26 رای ممتنع، آن را تصویب کرد.

یونسکو ضمن رد هرگونه ارتباط یهودیان با مسجد الاقصی، تاکید کرد این مسجد یک مکان مقدس مسلمانان است.

کد خبر 349255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha