چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مصر اعلام کرد یکی از اعضای پیشین کابینه خود را به عنوان نامزد مدیر کلی سازمان علمی فرهنگی آموزشی ملل متحد (یونسکو) معرفی خواهد کرد.

مشیره خطاب که از سال 2009 تا 2011 در زمان ریاست جمهوری حسنی مبارک به عنوان وزیر مشاور در امور خانواده بود و مدتی نیز سفیر کشورش در آفریقای جنوبی، جمهوری چک و اسلواکی بوده است، از طرف مقام‌هاي قاهره به عنوان نامزد سمت مدیر کلی یونسکو معرفی خواهد شد.

دفتر نخست‌وزیری شریف اسماعیل نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قاهره قصد دارد مشیره خطاب را برای تصدی سمت مدیر کلی یونسکو معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ، دوره فعالیت ایرینا بوکووا، مدیر کل فعلی یونسکو در سال 2017 به پایان می رسد. بوکووا برای جانشینی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد که دوره‌اش در سال 2016 به پایان می رسد، نامزد شده است.

بوکووا در سال 2009 به عنوان مدیر کل یونسکو که مقر آن در پاریس است، انتخاب شد. بوکووا در واقع اولین زنی است که ریاست این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد را بر عهده گرفت.

او در سال 2013 برای یک دوره چهار ساله دیگر در این سمت ابقا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سفیر قطر در پاریس نیز در ماه دسامبر اعلام کرد کشورش قصد دارد حمد بن عبدالعزیز الکواری، وزیر فرهنگ خود را به عنوان نامزد سمت مدیر کلی یونسکو معرفی کند.

کد خبر 340567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha