نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر امروز یکشنبه عزم خود را برای به تصویب رساندن قطعنامه به رسمیت شناختن قتل عام ارامنه هرچند در زمان مناسبی نباشد و ترکیه از ان عصبانی شود اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن نانسی پلوسی طی اظهاراتی در شبکه تلویزیونی ای بی سی اعلام کرد : من گفته‌ام اگر طرح در کمیسیون تصویب شود در صحن علنی به رأی‌گیری گذاشته خواهد شد.

این طرح که در یک کمیسیون پارلمانی آمریکا رأی آورد قتل عام صدها هزار نفر از ارامنه را در سال هزار و نهصد و پانزده در دوران حکومت عثمانی به رسمیت می‌شناسد.

ترکیه این طرح را غیر قابل قبول دانسته و سفیر خود را از واشنگتن فراخوانده است. این کشور همچنین ممکن است حمایت لجستیکی خود را از عملیات نظامی آمریکا در عراق متوقف کند.

پلوسی تدابیری را که ترکیه اعلام کرده است انجام خواهد داد فرضی خواند و گفت : هیچگاه زمان مناسب نیست.

وی در ادامه گفت: من بیست سال پیش زمانی که وارد کنگره شدم به سبب وجود شوروی زمان مناسب نبود؛ پس از آن نیز به سبب وقوع جنگ خلیج فارس بازهم زمان مناسب نبود؛ حالا نیز به سبب جنگ دوم خلیج فارس زمان مناسب نیست.

رئیس کنگره آمریکا تصریح کرد: نسل کشی هنوز هم وجود دارد. ما در رواندا شاهد آن بودیم و امروز در دارفور شاهد آن هستیم.

طرحی که قرار است ماه نوامبر در صحن علنی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شود هیچ الزامی برای دولت این کشور قائل نشده است.

پلوسی گفت: این طرح الزام‌آور نیست. بیانیه‌ای‌است که بیست و سه کشور جهان نیز پیش از این آن را صادر کرده‌اند و ما بیست و چهارمین کشور خواهیم بود.

کد خبر 33966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز