همشهری آنلاین: معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه کارت سوخت ناوگان دیزلی بدون بیمه شخص ثالث از اول مرداد غیرفعال می‌شود، گفت: از ۶ خرداد هشدار لازم به این ناوگان داده شده است.

کامیون

شهرام آدم نژاد در گفتگو با مهر درخصوص غیرفعال کردن کارت سوخت ناوگان دیزلی که بیمه شخص ثالث ندارند، گفت: در اجرای مواد ۴۴، ۴۶ و ۴۸ قانون «بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسیله نقلیه، مصوب ۹۵/۳/۵ مجلس شورای اسلامی» و با توجه به تصمیمات گرفته شده در کارگروه تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش از اول مرداد ماه سال جاری، کارت سوخت آن دسته از خودروهای دیزلی که فاقد بیمه اجباری شخص ثالث بوده و بیش از یک ماه عبارت «هشدار بیمه» را در جایگاه‌های عرضه سوخت دریافت کرده‌اند، به طور موقت غیرفعال خواهد شد.

وی افزود: روال کار این است که براساس بانک اطلاعاتی بیمه مرکزی خودروهای فاقد بیمه یک ماه در وضعیت هشدار قرار می‌گیرند و این موضوع در جایگاه‌های سوخت به مالک یا راننده مربوطه اعلام می‌شود. در صورت بی توجهی مالک وسیله نقلیه، پس از یک ماه کارت سوخت خودرو در لیست خاکستری قرار گرفته و غیرفعال می‌شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام اینکه البته از ششم خرداد ماه سال جاری خودروهای فاقد بیمه هشدار لازم را از طریق صفحه نمایش نازل‌های سوخت دریافت داشته‌اند، اظهار داشت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم برای برقراری لینک ارتباطی بین پلیس ۱۰+ و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بیمه مرکزی برقرار شده است.

آدم نژاد با بیان اینکه بنابر اعلام شرکت پژوهش و توسعه ناجی، از ۲۶ تیرماه سال جاری نیز مالکان خودروهایی که دارای بیمه‌نامه معتبر هستند اما اخطارنامه بیمه را دریافت کرده اند، می‌توانند با در دست داشتن اصل بیمه‌نامه و مدارک خودرو به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند، گفت: بنابراین پس از تایید بیمه‌نامه خودرو توسط این دفاتر، کارت سوخت خودروی مربوطه دوباره فعال می‌شود.

وی از دیگر مصوبه های این کارگروه را بازنگری و اصلاح معیار مصرف سوخت خودروهای دیزلی یا همان مصرف در ۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد.

کد خبر 339628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha