مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر اعتقاد دارد که اگر دولت سهم خود را برابر آنچه شهرداری تهران برای حمل‌ونقل عمومی پایتخت هزینه کرده، می‌پرداخت، ظرفیت جابه‌جایی‌ها در شبکه متروی تهران نیز دو برابر افزایش می‌یافت.

 به گفته ابوالفضل قناعتي، همچنين از آنجايي كه در بخش اتوبوسراني نيز دولت سهم 82.5درصدي از هر دستگاه اتوبوس را طبق قانون برعهده دارد و اگر دولت به اين تعهد خود نيز عمل مي‌كرد، در اين حوزه هم حداقل 50درصد به ظرفيت جابه‌جايي‌ها اضافه مي‌شد.

عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران همچنين با اشاره به فرارسيدن سال تحصيلي جديد از افزايش ظرفيت ناوگان حمل‌ونقل عمومي پايتخت با ورود اتوبوس‌ها و واگن‌هاي جديد به شبكه حمل‌ونقلي تهران خبر داد كه امروز انجام مي‌شود. به‌گفته قناعتي، همچنين روز سوم مهرماه كه نخستين روز شروع به‌كار مدارس است تمام دانش‌آموزان كه ملبس به يونيفورم مدرسه بوده يا كارت دانش‌آموزي به همراه داشته باشند، مي‌توانند به‌صورت رايگان از اتوبوس‌هاي بي‌آرتي و مترو استفاده كنند.

سخنگوي كميسيون عمران و حمل‌ونقل در ادامه تأكيد كرد: شهرداري تهران طبق برنامه هرساله در قالب يك قرارگاه عمل كرده و در چندين محور شرايط مناسب براي آغاز سال تحصيلي جديد را براي دانش‌آموزان و دانشجويان شهر تهران فراهم كرده و به مديريت و ساماندهي امور مي‌پردازد.

وي به‌عنوان نمونه از ساماندهي، بازسازي و تقويت ناوگان حمل‌ونقل عمومي سخن گفت و افزود: امسال براساس مصوبه شوراي شهر تهران با همكاري شركت تاكسيراني و شهرداري، كار ساماندهي سرويس مدارس به سرانجام رسيد و از 30هزار تاكسي فعال در شهر تهران 18هزار دستگاه به‌عنوان سرويس مدرسه ساماندهي شدند. بر اين اساس هركدام از رانندگان سرويس مدارس تحت آموزش‌هاي مرتبط قرار گرفتند و اقدامات لازم براي استعلام سلامت شخصي رانندگان و همچنين سلامت فني خودروهاي سرويس مدارس صورت گرفته است.

قناعتي در مصاحبه با همشهري در بخش ديگري از سخنان خود درباره تمهيدات ترافيكي شهرداري تهران به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد گفت: تمام شهرداري‌هاي مناطق 22گانه روز شنبه سوم مهرماه در حالت آماده‌باش كامل قرار خواهند داشت تا در مسيرهاي تعيين‌شده حاضر و بر وضعيت تردد ناوگان اتوبوسراني و تاكسي‌ها نظارت داشته باشند. همچنين در مسيرهاي مشخص شده بازرساني از شركت واحد و تاكسيراني حضور خواهند داشت تا كار نظارت و كنترل بر وضعيت ترافيكي شهر را در روزهاي آغازين سال تحصيلي جديد بيشتر كنند.

کد خبر 346713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha