همشهری آنلاین: امروز ۴۳ دستگاه واگن وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده و با ورود این واگن‌ها ۱۵۰ هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم ورود 43 دستگاه واگن مترو به شبکه حمل و نقل عمومی گفت: پیش از این ما در دو نوبت اقدام به تزریق واگن‌های جدید به شبکه حمل و نقل عمومی می‌کردیم و  از این پس با تلاش کارگران واگن‌سازی، سالانه در 4 نوبت واگن‌های جدید به مترو اضافه می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در هفته 1200 متر تونل حفر می‌شود، گفت: با این حال در کنار ساخت تونل نیازمند افزایش و توسعه واگن‌ها هستیم؛ چراکه همه ظرفیت‌های شهرداری زیر نظر شورای شهر به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده و حمل و نقل عمومی در اولویت قرار دارد.

قالیباف با بیان اینکه دولت قول داده 1200 دستگاه واگن برای شهر تهران بخرد، گفت: در صورت تامین اعتبار می‌توان ظرفیت جابه‌جایی مسافر را افزایش داد؛ اما هنوز این وعده اجرایی نشده و تمام اقداماتی که در حوزه حمل و نقل رخ می‌دهد با اتکا به توان شهرداری است.

وی با بیان اینکه با افتتاح خطوط جدید مترو بحران کمبود واگن جدی‌تر می‌شود، گفت: باید هر 2 دقیقه یک قطار وارد ایستگاه شود، اما حالا متوسط ورود قطار به هر ایستگاهی 6 دقیقه است و باید تعداد واگن‌ها دو برابر شود.

شهردار تهران در مورد طلب شهرداری از دولت نیز گفت: تمام مردم و رسانه‌ها آیین‌نامه و مقررات کشور را می‌دانند و می‌دانند که مجلس 2 میلیارد دلار برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مصوب کرده و حتی این مصوبه با ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام به قانون تبدیل شد و قانون برای همه دولت‌ها لازم‌الاجرا است.

قالیباف با بیان اینکه براساس قانون 82 درصد مبلغ خرید اتوبوس را دولت و تنها 18 درصد را شهرداری‌ها باید پرداخت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر 7 سال است که دولت یک اتوبوس به ما نداده است.

وی با اشاره به سهم شهرداری از میزان جرائم راهنمایی و رانندگی افزود: مگر قانون جرایم راهنمایی و رانندگی تصویب و ابلاغ نشده است که اجرایی نمی‌شود؟!

شهردار تهران درخصوص اجرایی شدن طرح LEZ و ایجاد تغییرات در این طرح گفت: طرح LEZ که در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شده، دغدغه‌های ما برای کاهش آلودگی هوا را پاسخ می‌دهد اما امیدوارم در اجرای LEZ کسی عقب‌نشینی نکند، چراکه بالاخره اجرای این طرح سخت است اما وقتی که می‌فهمیم آلودگی هوا به حیات انسان‌ها لطمه می‌زند باید سختی این کار اجرایی را به جان بخریم.

کد خبر 339620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha