مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

تغییرات ترافیکی اعمال‌شده در منطقه ۱۲ تهران که از هفته گذشته و عید سعید فطر اجرایی شده است، در دومین روز کاری هفته با آرامش بیشتری در ‌ قلب تاریخی پایتخت اجرایی شد.

مناطق شهر

مشاهدات عيني خبرنگار همشهري از خيابان‌هاي مجاهدين اسلام، ايران، آجانلو، مشكي و ناطقي نشان مي‌دهد كه اهالي محل در روزهاي اخير با مسيرهاي جديد آشنا شده و راه خود را براي دسترسي‌هاي محلي انتخاب كرده‌اند. اين در حالي است كه برخي كسبه به‌خصوص در تقاطع خيابان‌هاي مشكي و زرين‌خامه به‌دليل كسادشدن كسب و كار از طرح اجرا شده ناراضي هستند.

عباس‌پور يكي از ساكنان خيابان ايران مي‌گويد: بعد از مسدودشدن خيابان مجاهدين اسلام براي رسيدن به ميدان بهارستان، خيابان قائن به‌عنوان مسير جايگزين معرفي شد كه خيابان باريك و پرترددي بود. ضمن اينكه تا هفته قبل خودروها خلاف جهت مسير فعلي در اين خيابان حركت مي‌كردند. چند روزي اين خيابان به‌عنوان مسير جايگزين معرفي شد اما دوباره به حالت هفته قبل بازگشت.

به گفته وي، هم‌اكنون خيابان مشكي (فخرآباد) به‌عنوان جايگزين خيابان قائن براي رسيدن به خيابان ابن‌سينا معرفي شده و هم‌اكنون جهت حركت در اين خيابان شرق به غرب شده است تا از مشكلات رسيدن به ميدان بهارستان كاسته شود. البته پيش از اين عابد ملكي، شهردار منطقه12 نيز درباره اجراي اين طرح و احتمال برخي تغييرات دوباره به‌منظور اصلاح تردد خبر داده بود.
مهدي رجبي يكي ديگر از ساكنان خيابان مشكي به خبرنگار همشهري مي‌گويد: انجام اين تغييرات باعث شده كه از بار ترافيكي خيابان مشكي (فخرآباد) كاسته شود كه خوب است.

البته وي به مشكل ترافيكي ايجاد شده در تقاطع خيابان‌هاي ناطقي و زرين‌خامه اشاره مي‌كند كه احتمال مي‌رود در روزهاي آينده و جابه‌جايي موانع ترافيكي در مسير عبور خودروها اين مشكل نيز كاهش يابد. اين ساكن خيابان فخرآباد مي‌افزايد: خودروهايي كه از سمت خيابان هدايت به سمت شمال وارد خيابان ابن‌سينا مي‌شدند مشكل دارند چراكه جهت خيابان ابن‌سينا تغيير كرده است و بايد براي آن هم فكري كرد.

سرگرد بهاري، رئيس پليس راهور منطقه12 تهران نيز عصر روز گذشته درباره همكاري مردم با اجراي اين طرح گفت: تاكنون شهروندان با مأموران مستقر در خيابان‌هاي محدوده انجام تغييرات ترافيكي همكاري خوبي داشته‌اند. البته بار ترافيكي نيز هنوز به اوج خود نرسيده و مشكل خاصي وجود نداشته است. اين در حالي است كه ظهر روز گذشته نيز اطلاعيه‌هاي شهرداري تهران درباره تغييرات ترافيكي براي چندمين بار بين اهالي و كسبه محل توزيع شد. همچنين حضور نيروهاي ترافيكي شهرداري منطقه12 با پوشش «از من بپرسيد» از اقداماتي است كه براي آشنايي و راهنمايي شهروندان منطقه با تغييرات اعمال شده انجام شده است.

کد خبر 339556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha