منطقه ۱۲ تهران به‌عنوان قلب تاریخی پایتخت و هسته اصلی شکل‌گیری تهران، به‌دلیل وجود بازار بزرگ شهر و فعالیت‌های مختلف اقتصادی یکی از متراکم‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شود. ‌

براي كاهش مشكلات ترافيكي اين منطقه و بهبود تردد و ارتقاي كيفيت زندگي قرار است تغييراتي در جهت حركتي تعدادي از خيابان‌هاي اين منطقه در روزهاي آينده انجام شود. به گفته عابد ملكي، شهردار منطقه‌12 اين تغيير مسير شامل خيابان‌هاي مجاهدين اسلام، ناطقي، ابن‌سينا و اجانلو است كه همزمان با عيد سعيد فطر اجرا مي‌شود.

ملكي با اشاره به اينكه تغيير جهت حركتي برخي از خيابان‌ها و معابر در محدوده بازار تهران به‌منظور باز‌شدن گره‌هاي ترافيكي صورت مي‌گيرد، گفت: با توجه به اينكه منطقه‌12به لحاظ بافت تاريخي ويژه و اينكه قطب تجاري كشور محسوب مي‌شود، بايد به شرايط تردد و ترافيكش نگاه ويژه‌اي داشت. از اين‌رو بهره‌وري بيشتر از معابر، كاهش ترافيك عبوري و توسعه حداكثري پياده‌راه‌هاي اين منطقه در دستور كار قرار گرفته است. شهردار منطقه12 تهران ادامه داد:

اين اقدام گامي به سوي بهبود وضعيت ترافيكي در راستاي ارتقاي كيفيت زندگي در منطقه است. در مطالعات تغيير جهت برخي معابر اين منطقه تلاش شده جهت‌بندي‌ها به‌گونه‌اي تغيير كند تا بيشترين بهره‌وري از معابر را داشته باشيم. به‌طوري كه ترافيك عبوري از منطقه كمتر و تردد با خودروي شخصي محدودتر شود و در عين حال تنها ترددهاي محدوده بازار در اين منطقه شكل گيرد. به‌عنوان مثال براي ساكنين منطقه‌14كه مي‌خواهند به منطقه‌11بروند، ديگر ورود به محدوده بازار تعريف نشود و مسيرهاي جايگزين تعيين شوند.ملكي با تأكيد بر اينكه اطلاع‌رساني‌هاي منطقه‌اي و محله‌اي با استفاده از ظرفيت مساجد، شوراياري‌ها و معتمدان انجام شده است، بيان كرد: ايستگاه‌هاي اتوبوس ضلع شمالي خيابان مجاهدين اسلام نيز به خيابان ناطقي انتقال خواهند يافت.

  • از كدام مسير حركت كنيم؟

براساس طراحي‌هاي انجام شده خيابان ابن‌سينا (حدفاصل ميدان ابن‌سينا تا سه‌راه مجاهدين اسلام) يكطرفه شمال به جنوب؛ خيابان مجاهدين اسلام (حدفاصل خيابان ابن‌سينا تا ميدان شهدا) يكطرفه غرب به شرق؛ خيابان ناطقي (حدفاصل ميدان شهدا تا زرين‌خامه) يكطرفه شرق به غرب و خيابان اجانلو(حدفاصل خيابان مجاهدين اسلام تا خيابان مردم) يكطرفه شمال به جنوب مي‌شود. همچنين مسير جايگزين براي تردد از خيابان ايران به سمت ميدان ابن‌سينا، خيابان ايران، خيابان زرين‌خامه، خيابان ناطقي، ميدان ابن‌سينا، خيابان ابن‌سينا و در ادامه مسير جايگزين براي تردد از خيابان ايران به سمت ميدان بهارستان، خيابان ايران، خيابان قائن، خيابان ابن‌سينا، ميدان بهارستان است.

کد خبر 339118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha