همشهری آنلاین: سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد مخالفان حکومت سوریه در مناطق تحت نفوذ خود دست به شکنجه، اعدام سرپایی، آدم‌ربایی و اقدامات بسیار خشونت‌بار دیگر زده‌اند.

سوریه

در گزارشی که روز سه‌شنبه (۱۵ تیر/۵ ژوئیه) از سوی سازمان عفو بین‌الملل منتشر شد آمده است که در مناطق تحت کنترل نیروهای شورشی مخالف حکومت سوریه موجی از موارد جدی اعمال خشونت رخ داده است؛ از جمله موارد شکنجه و اعدام.

گزارش بر اساس ۷۰ مصاحبه تنظیم شده است. عفو بین‌الملل به سخنان کسانی استناد کرده است که در نواحی شمال سوریه از جمله ادلب و حلب و زیر کنترل مخالفان حکومت زندگی و یا کار می‌کنند.

این تعرضات طی چهار سال و از سوی پنج گروه مسلح مختلف صورت گرفته است. گروه‌هایی که برخی از آ‌ن‌ها یا از سوی آمریکا و یا حکومت‌های منطقه‌‌ای حمایت می‌شوند. از جمله این گروه‌ها شاخه‌هایی از القاعده هستند.

در گزارش به ۲۴ مورد آدم‌ربایی اشاره شده است؛ اعم از ربودن فعالان حقوق بشر یا نمایندگان ادیان و اقلیت‌های قومی. در میان ربوده‌شدگان سه کودک هم بوده‌اند. دلایل اعمال خشونت علیه شهروندان نیز متفاوت است. برخی به خاطر این مجازات و یا ربوده شده‌اند که به اعمال شبه‌نظامیان اعتراض کرده‌اند و یا مثلا موسیقی گوش داده‌اند.

در برخی موارد سربازان حکومت اسد به شکل سرپایی اعدام شده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل این اقدامات را جنایت جنگی دانسته و خواستار آن شده است که ارسال سلاح به این گروه‌ها متوقف شود.

کد خبر 339198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha