همشهری آنلاین: هواپیماهای متجاوز عربستان با تداوم نقض آتش بس روز گذشته طی پنج نوبت منطقه نهم استان های صنعا ومارب را بمباران کردند.

صنعا و مارب زیر بمباران هواپیماهای عربستان

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) یک منبع نظامی گفت: هواپیماهای عربستانی طی سه نوبت منطقه نهم استان صنعا را بمباران کردند.

این منبع افزود: هواپیماهای متجاوز عربستان طی دو نوبت منطقه حریب القرامیش در استان مارب را هدف حملات خود قرار دادند این در حالی است که متجاوزان عربستانی به شکل انبوه بر فراز آسمان استان جوف به پرواز درآمدند.

این منبع تاکید کرد ارتش وکمیته های مردمی با دفع حمله های مزدوران عربستانی به منطقه هیلان در صرواح استان مارب شماری از آنها را کشته ویا زخمی کردند.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته٬ حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

کد خبر 339090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha