یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

«طبق محاسبات نجومی در شامگاه سه‌شنبه هلال‌ ماه شوال در تمام پهنه ایران در شرایط مساعد آب و هوایی با چشم غیرمسلح قابل رویت است.»

سه شنبه، هلال شوال دیدنی است

سيدمحسن قاضي‌ميرسعيد كه در سال‌هاي گذشته عضو هيأت علمي ستاد استهلال دفتر رهبري بوده و همچنين ركورددار رويت هلال ‌ماه در جهان هم هست، با اعلام اين خبر گفت: «لحظه مقارنه ‌ماه و خورشيد به وقت بين‌المللي ساعت 11:01 دوشنبه ۱۴ تير‌ماه ۱۳۹۵ خورشيدي و به وقت ايران با احتساب به ساعت تابستاني ساعت 15:31 برابر با ۲۸ رمضان ۱۴۳۷هجري قمري و مطابق با ۴جولاي ۲۰۱۶ ميلادي خواهد بود. در غروب روز دوشنبه هلال‌ماه شوال در هيچ قاره‌اي حتي با قوي‌ترين ابزار قابل رويت نيست. اين هلال در غرب اقيانوس آرام جنوبي (نيم كره‌جنوبي) با چشم غيرمسلح و درمنتهي‌اليه غرب اقيانوس آرام جنوبي با چشم غيرمسلح رويت‌پذير خواهد بود».

وي در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر درباره وضعيت رويت هلال‌ماه شوال در غروب روز سه‌شنبه ۱۵ تيرماه ۹۵ توضيح داد: «در ايران مختصات هلال‌ماه شوال نشان مي‌دهد در شامگاه سه‌شنبه هلال‌ ماه در تمام پهنه ايران در شرايط مساعد آب و هوايي با چشم غيرمسلح قابل رويت باشد. البته در مناطق شمالي كشور هلال‌ماه كمي سخت‌تر و در مناطق جنوبي راحت‌تر ديده خواهد شد. تفاوت ارتفاع هلال در مناطق شمالي تا جنوبي حدود 2/5 درجه خواهد بود. منطقه سرخس در شمال‌شرقي كشور با ارتفاعي حدود ۶ درجه سخت‌ترين مكان كشورمان براي رويت هلال است و برعكس در جزاير خليج‌فارس، هلال‌ماه شوال با ارتفاع كمي بيش از ۸ درجه و نيم از افق در لحظه غروب خورشيد به آساني قابل رويت خواهد بود».

کد خبر 338876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha