نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد عادت سینما رفتن با افزایش سن رابطه مستقیم دارد و افراد زیر ۲۵ سال موسوم به نسل Y حدود ۹ درصد بیش از افراد بالای ۳۰ سال به سینما می‌روند.

سینما

به گزارش همشهري، نسل Y به كساني گفته مي‌شود كه از اوايل دهه1980 تا اواخر دهه1990 به دنيا آمده‌اند و امروز بين 25 تا 45ساله هستند اما همين گروه متولد پيش از سال2000 در سينمارفتن عادت‌هايي به‌شدت متفاوت و گاه متضاد دارند. جدا از علاقه بيشتر جوان‌ترها به فيلم ديدن در سينما، مي‌توان به تفاوت ذائقه آنها درباره گونه‌هاي مختلف سينمايي اشاره كرد كه در مواردي بسيار شگفت‌انگيز و جالب توجه است.

سينماروهاي كمتر از 25سال دوبرابر بيش از سينماروهاي بالاي 30سال به فيلم‌هاي گونه وحشت علاقه نشان مي‌دهند و اين علاقه در مورد كمدي‌هاي جوان‌پسند حدود 25درصد بيشتر است. از سوي ديگر، افراد زير 25سال 13درصد كمتر از گروه بالاي 30سال به ديدن فيلم‌هاي انيميشن مي‌روند و علاقه آنها به ديدن فيلم‌هاي مستقل و آثار درام حدود نصف علاقه بزرگ‌ترهاست. ويل پالمر مدير و بنيانگذار شركت Movio كه اين پژوهش را انجام داده، مي‌گويد: «همه اينها افراد يك جامعه‌اند اما ذائقه سينمايي‌شان بسيار متفاوت است.»

از ديگر عادت‌هاي بامزه گروه سني زير 25سال در سينما رفتن مي‌توان به علاقه آنها به خريدن بليت فقط براي خودشان اشاره كرد. اين در حالي است كه افراد بيش از 30سال معمولا براي ديگر افراد خانواده يا دوستان هم بليت مي‌خرند. ضمن اينكه جوان‌ترها به خريدن بليت‌هاي ارزان‌تر علاقه دارند و جز ديدن فيلم، كمتر متحمل هزينه‌هاي ديگر ازجمله غذاخوردن و نظاير آن مي‌شوند.

درباره تفاوت‌هاي عادت سينما رفتن زنان و مردان هم ذكر اين نكته ضروري است كه چون زنان بيش از 30سال معمولا با بچه‌ها به سينما مي‌روند، بيشتر هم هزينه مي‌كنند و وفاداري آنها به فيلم ديدن در سينما حدود 4درصد بيشتر از مردان است. تقريبا حدود 30درصد سينماها در آمريكا مديون نسل Y است كه هنوز چندان معتاد شبكه‌هايي چون نتفليكس يا بازي‌هاي رايانه‌اي نشده‌اند.

کد خبر 338076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha