همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین ورزش را از جمله عواملی دانست که می تواند انسان را به کمال خود برساند.

محمدرضا نقدی

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، سردار محمدرضا نقدی در شانزدهمین مراسم تجلیل از جوانمردان که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: ورزش یکی از بخش هایی است که انسان می تواند با آن خود را به کمال برساند و به سوی قله های ترقی برود، اما آن چیزی که تا آخر عمر و حتی با از کار افتادن تمام اعضا و جوارح برای انسان باقی می ماند، تلاش برای قرار گرفتن در مسیر آزادی است که همان روح، کرامت و جوهره انسانی است.

این مراسم هر ساله برای تقدیر از ورزشکارانی برگزار می شود که برابر حریفانی از رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به مبارزه نشده اند.

وی ادامه داد: وجه تمایز ورزش در نظام اسلامی با دنیا این است که در اسلام تقویت تن و جسم همراه با تقویت روح و جوهره انسانی است و این همان چیزی است که ورزشکاران ایران خوب آن را درک کرده اند و حاضر نیستند برای ایستادن در سکوهای بالاتر کرامت و ارزش های انسانی خود را واگذار کنند.

سردار نقدی تصریح کرد: این می تواند یک درس برای همه در تمامی عرصه ها باشد و ای کاش سیاستمداران نیز جایی که قرعه برای مذاکره با استکبار و جباران می افتد، صحنه را ترک کنند و حاضر به چهره به چهره شدن و دست دادن با آنها نشوند. باید از این اقدام ورزشکاران جوانمرد درس گرفته و در عرصه سیاست آن را بکار بگیریم.

وی ادامه داد: امروز این حرکت زیبا دنیا را متوجه انقلاب اسلامی و کشور ایران کرده و آن چیزی که استکبار را به وحشت انداخته است، چنین حرکت هایی است.

رئیس سازمان بسیج مستعضعفین با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی گفت: از این موضوع باید کینه ای بین ایران و عراق باشد، اما اکنون می بینیم که رزمندگان عراقی عکس سردار سلیمانی را بر روی سینه زده و عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی را بالای سر خود قرار می دهند که این ثمره آزادی خواهی است.

سردار نقدی به پیروزی رزمندگان اسلام در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و یمن اشاره کرد و گفت: از خدا می خواهم که به ورزشکاران در عرصه المپیک به عنوان بزرگترین آوردگاه ورزشی، سکوهای بلند ورزشی نصیب کند.

سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نیز در ابتدای این مراسم گزارشی در خصوص برگزاری این مراسم ارائه کرد.

کد خبر 337933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha