همشهری آنلاین: آسوشیتدپرس در گزارشی از انتقاد شدید علامه فضل‌الله نسبت به برخورد خصومت‌آمیز دیک چنی در قبال ایران خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس، علامه سید محمدحسین فضل‌الله، از مراجع شیعیان لبنان در جریان خطبه‌های نماز جمعه در حومه جنوبی بیروت گفت: ما شاهد آن بودیم که دیک چنی‌، معاون رئیس‌جمهور آمریکا آخرین بار در ماه مارس از حمله موشکی،‌ دریایی و هوایی علیه ایران به ویژه علیه تمامی زیرساخت های غیرنظامی و نظامی به علاوه بخش های ترابری، مخابراتی و نفتی این کشور حمایت کرد.

فضل الله با اشاره به سفر چنی به منطقه در چند ماه گذشته گفت: چنی به کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرد تا آنها را متقاعد کند که ایران یک دشمن خطرناک است و باید مورد تحریم و حمله واقع شود.

فضل الله هشدار داد، چنین حمله‌ای به ایران با موفقیت همراه نخواهد بود.

چنی ماه مه در یک ناو هواپیمابر در خلیج فارس به ایران هشدار داد، آمریکا به تهران اجازه تولید سلاح های هسته یی یا تسلط بر خاورمیانه را نمی‌دهد.

فضل‌الله همچنین گفت: ما معتقدیم طرح آمریکا به موفقیت نمی رسد و تنها نابودی را برای منطقه‌ای به همراه خواهد داشت که محل پایگاه‌های ارتش آمریکا و ثروت‌های نفتی است.

کد خبر 33791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز