همشهری آنلاین: سید محمدحسین فضل‌الله از مراجع شیعه در لبنان از تهدیدهای "دیک چنی" معاون رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران به شدت انتقاد کرد و آن را کینه توزانه خواند.

به گزارش ایرنا از بیروت، فضل‌الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد حسنین(ع) در حومه جنوبی شهر بیروت افزود: این مقام آمریکایی نسبت به جهان عرب و اسلام بسیار کینه‌توز است.

فضل‌الله همچنین نقش مخرب آمریکا در عراق و طرح‌های واشنگتن از جمله نشست سازش بین اسراییل و فلسطینی‌ها را به باد انتقاد گرفت و گفت: سیاست‌های کنونی کاخ سفید ضد صلح عادلانه و در جهت از بین بردن آزادی‌های انسانی، سیاسی و اقتصادی است و تنها تأمین‌کننده مصالح و منافع استراتژیک واشنگتن است.

این مرجع شیعه در لبنان به کاخ سفید نصیحت کرد تا با احترام به ملت‌ها دوستی آنها را به خود جلب کند، زیرا ملت‌ها مرگ و ذلت را نمی‌پذیرند و تجربه ثابت کرده‌است که آنان برای ایجاد تزلزل در سیاست‌های آمریکا آماده هستند.

فضل‌الله در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، اظهارات "نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهوری فرانسه را که با ستایش از اسراییل "قیام رژیم صهیونیستی را معجزه و حادثه مهم قرن بیستم خوانده بود " نشانه انحطاط جامعه غربی در پاسداشت حقوق انسانی دانست.

کد خبر 34957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز