دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

مرگ عجیب و دلخراش آنتون یلچین، یکی از ستاره‌های نوظهور سینمای آمریکا در حادثه رانندگی، هالیوود را در بهت و حیرت فرو برد و تأسف عمیق سینمادوستان، دوستان و همکارانش را برانگیخت.

سینما

 او هنگام مرگ 44 فيلم سينمايي و 15مجموعه تلويزيوني در كارنامه داشت.به گزارش همشهري، يلچين 27ساله در روسيه به دنيا آمده بود و بيش از همه براي بازي در نقش پاول چكوف در 2فيلم از مجموعه «سفر ستاره‌اي» يا همان «پيشتازان فضا» شناخته مي‌شد. آشنايان بازيگر جوان پيكر بي‌جان او را در شرايطي پيدا كردند كه بين خودروي خود و يك صندوق پست در خانه‌اش گير افتاده بود. ظاهرا خودرو همچنان روشن بود و تلاش‌هاي مأموران قانون براي يافتن علت دقيق حادثه ادامه دارد.

آنتون ويكتورويچ يلچين در 1989 در لنينگراد متولد شد و 6‌ ماه بيشتر نداشت كه همراه خانواده‌اش در اوج بحران‌هاي سياسي و اجتماعي اتحاد جماهير شوروي به ايالات متحده آمد. او از همان دوران كودكي وارد سينما شد و فعاليت حرفه‌اي‌اش را از 9 سالگي آغاز كرد. يلچين نوجوان سابقه بازي مقابل ستاره‌هايي چون آنتوني هاپكينز و رابين ويليامز فقيد را در كارنامه داشت و هنرنمايي‌اش در «قلب‌ها در آتلانتيس» و «خانه د» به يك اندازه به دل تماشاگران و منتقدان نشست.

بازي در 2فصل سريال Huff، ايفاي نقش معتاد در فيلم «چارلي بارلت»، حضور در اكشن «رستگاري نابودگر» در كنار كريستين بيل و سم ورثينگتن و صداپيشگي در انيميشن «اسمورف‌ها» گوشه‌اي از فعاليت‌هاي گسترده يلچين در سينما بود. پس از انتشار خبر درگذشت، گي‌يرمو دل‌تورو فيلمساز مكزيكي او را هنرمندي بزرگ توصيف كرد.

يلچين قرار بود در توليد فيلم تازه دل‌تورو صداپيشگي كند. اين بازيگر جوان يكي از 100هنرمندي بود كه روايت مستند «اتحاد» را برعهده داشتند و اين فيلم تابستان سال گذشته به‌عنوان يكي از آخرين كارهاي او به نمايش درآمد. «فراسوي سفر ستاره‌اي»، «ما مال اينجا نيستيم» و «پورتو» ديگر فيلم‌هاي كارنامه بازيگري يلچين هستند كه امسال پس از مرگ روي پرده سينماها مي‌روند. او آخرين بار در فيلمي به نام Thoroughbred ايفاي نقش كرد كه هنوز سرنوشت آن مشخص نيست.

کد خبر 337714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha