یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

چهلمین جشنواره انسی (Annecy) که میعادگاه سالانه دوستداران انیمیشن در سراسر جهان است، شامگاه شنبه در فرانسه به پایان رسید و نخستین تجربه کارگردانی کلود باراس، فیلمساز سوئیسی ۲ جایزه اصلی این دوره را از آن خود کرد.

انیمیشن

به گزارش همشهري، «زندگي من به‌عنوان كدو» كه پيش از اين حضوري موفق در بخش 2 هفته كارگردانان جشنواره كن داشت، جوايز بهترين انيميشن بلند و فيلم برگزيده تماشاگران جشنواره معتبر انسي را به‌دست آورد. فيلم براساس رماني از ژيل پاريس ساخته شده و فيلمنامه آن را سلين سياما، فيلمساز و نويسنده فرانسوي نوشته كه نامزدي جايزه سزار و كارگرداني «دخترانگي» را در كارنامه دارد.

داستان زندگي من به‌عنوان كدو درباره پسركي يتيم است كه بايد با دشواري‌هاي زندگي‌كردن در خانه‌اي گروهي كنار بيايد. با اينكه منتقدان معتقدند كه فيلم بيشتر مناسب بزرگ‌ترهاست تا كودكان اما استقبال هر دوگروه از آن خوب بوده است. «دختر بدون دست» به كارگرداني سباستين لودنباخ ديگر فيلم پيروز انسي امسال بود و توانست جايزه ويژه داوران را از آن خود كند.

داستان اقتباسي است از يكي از افسانه‌هاي برادران گريم و لودنباخ كه در تجربه اول خود آن را با الهام از شيوه خوشنويسي چيني‌ها ساخته است. در مجموع 9 فيلم انيميشن در بخش مسابقه رسمي اين دوره حضور داشتند و جوايز اصلي نصيب فيلم‌هاي فرانسوي شد.

کد خبر 337590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha