همشهری آنلاین: کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند، درباره مصرف کره تردید دارند. خوش‌بختانه کره نسبت به بسیاری از چربی‌های دیگر، سالم‌تر است و اگر به خوردن آن علاقه دارید، می‌توانید با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای از آن در رژیم غذایی سالم استفاده کنید. البته پیش از آن باید اطلاعات بیشتری درباره کره داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

دوستداران کره بخوانند!

کره

حتی کره‌هایی که کاملا طبیعی هستند و از شیر گاو تهیه می‌شوند، ۸۰ درصد چربی شیر دارند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مصرف بیش از حد چربی از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که بزرگ‌سالان باید مصرف چربی را به ۲۰ تا ۳۵ درصد از کل کالری‌های روزانه محدود کنند. یک قاشق غذاخوری از کره حاوی ۱۰۰ کالری، ۱۱ گرم چربی کل و ۷ گرم چربی اشباع است. کره‌های کم‌چرب نیز در هر قاشق غذاخوری، ۷۰ کالری دارند و حاوی ۷ گرم چربی کل و ۵ گرم چربی اشباع هستند.

وقتی چربی کل کره را با چربی کل روغن زیتون مقایسه می‌کنیم، تفاوت چندانی نمی‌بینیم. اما مشکل اصلی چربی اشباعی است که درون کره وجود دارد و روغن زیتون فاقد آن است. مصرف بالای چربی اشباع از طریق رژیم غذایی، سطح کلسترول بد خون (LDL) را افزایش می‌دهد که درنهایت با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است.

متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف چربی‌های اشباع را به ۱۰ درصد از کل کالری‌های روزانه اختصاص دهید، نه بیشتر از آن. یعنی اگر کل کالری روزانه کسی ۲ هزار کالری باشد، فقط می‌تواند ۲۲ گرم چربی اشباع استفاده کند. البته اگر قصد دارید از کره استفاده کنید، باید مصرف منابع چربی اشباع دیگر مثل گوشت پُرچرب را کاهش دهید.

منبع:livestrong

کد خبر 337669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha