همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی با شکایت از بوئینگ در خصوص فروش هواپیما به ایران، ادعای حق وصول طلب خواهد کرد.

بوئینگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی آلگماینر در گزارشی نوشت رژیم صهیونیستی تهدید کرده است شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا را به سبب انعقاد قرارداد با ایران تحت پیگرد قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی تهدید کرد درباره هر هواپیمایی که شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ به ایران بفروشد ادعای حق وصول طلب را خواهد کرد.

ایران پنجشنبه (27 خرداد) از دست یابی به توافق با شرکت بوئینگ خبر داد که نخستین توافق با یک شرکت آمریکایی از زمان انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. شرکت بوئینگ قصد دارد حدود صد فروند هواپیمای جدید به ایران بفروشد اما این قرارداد منتظر دریافت تأییدیه از دولت آمریکاست.

رژیم صهیونیستی در تلاش برای تضمین دریافت غرامت برای خانواده‌هایی است که بر اساس حکم دادگاه های آمریکا مشمول دریافت خسارت به علت حملات نسبت داده شده به ایران هستند.

برخی از اعضای کنگره آمریکا نیز آشکارا با قرارداد شرکت بوئینگ با ایران مخالفت کرده و هشدار داده‌اند ممکن است از هواپیماهای آمریکایی برای حمایت از تروریسم استفاده شود. توافق با شرکت بوئینگ بخشی از روند بهبود روابط تجاری بین ایران و قدرت‌های جهانی در پی دست‌یابی به توافق هسته‌ای در سال گذشته است.

کد خبر 337446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha