مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین و برخی آنتی اکسیدان‌ها، یکی از مهمترین دلایل بروز میگرن (نوعی سردرد) در کودکان است.

میگرن در کودکان

به گزارش ایرنا به نقل از فاکس نیوز، نتایج نشان می‌دهد کودکانی که برای سردردهای ناشی از میگرن به بیمارستان مراجعه می‌کنند معمولا دچار کمبود  ویتامین D، ریبو فلاوین (نوعی ویتامین از خانواده B) و کوآنزیم Q10 (ماده ای شبیه ویتامین که در بدن ساخته و از آن برای تولید انرژی در سلول‌ها استفاده می‌شود) هستند.

این مطالعه آماری نشان می‌دهد 42 درصد از کودکان مبتلا به میگرن به کمبود ریبوفلاوین، 71 درصد به کمبود کوآنزیم Q10 و 91 درصد دچار کمبود ویتامین D هستند.

متخصصان معتقدند با تغذیه سالم و غنی از انواع میوه، سبزی، حبوبات، غلات و لبنیات کم چرب، می‌توان کمبود ویتامین را که با میگرن در کودکان مرتبط است، جبران کرد و در صورت نیاز از مکمل‌های ویتامین استفاده کرد.

محققان احتمال می‌دهند کمبود ویتامین از طریق نقش آن در مکانیسم‌های مختلف در سلول از قبیل اختلال در عملکرد میتوکندری (موتورخانه سلول) با میگرن مرتبط است و رفع این کمبود نقش مهمی در کمک به بیماران مبتلا به میگرن دارد.

سردردهای میگرنی به دردهای ضربه ای و تپش دار در نقطه ‌ای از سر گفته می‌‌شود که معمولا نیمی از مغز را دربرمی‌گیرد و مدت زمان این درد بین 4 تا 72 ساعت است،  معمولا مبتلایان به این بیماری نسبت به صدا و نور حساس می‌شوند و علایم بیماری با این دو عامل افزایش می‌یابد.

میگرن در دختران شایع‌تر از پسران است و به طور کلی تعداد مبتلایان زن چهار برابر مردان است.

نتایج این مطالعه در آخرین نشست سالانه انجمن سردرد آمریکا در 10 ژوئن در سن دیه گو اعلام شد.

کد خبر 337315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha