مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران روز عید‌فطر با ظرفیت کامل و رایگان (اتوبوس و مترو) برای جابه‌جایی و انتقال نمازگزاران به مصلای بزرگ امام خمینی‌ره آماده است.

 برای سهولت انتخاب مسیر‌های بازگشت، جایگاه استقرار اتوبوس‌ها بر اساس مناطق اتوبوسرانی، به وسیله بروشور‌ و بالون‌‌های راهنما‌ در اطراف مصلی مشخص شده است.

به گزارش همشهری، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تدارک 2918 دستگاه اتوبوس برای انتقال نمازگزاران عید سعید فطر از 283 نقطه شهر خبر داد و گفت: شهرداری تهران امسال با به‌کارگیری همه امکانات موجود، آماده سرویس‌دهی به شهروندان برای رفت و برگشت به مصلای بزرگ امام خمینی‌ره است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید فطر افزود: ناوگان حمل‌ونقل همگانی در 3بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، آماده ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران عید سعید فطر است.

معاون شهردار تهران با اشاره به انتقال رایگان نمازگزاران از ساعت 30/5 صبح روز عید فطر از 88 میدان اصلی شهر از طریق اتوبوس‌های شرکت واحد به مصلی گفت: چهار راه تهرانپارس، میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب، میدان آزادی، میدان صادقیه، میدان پونک، میدان امام خمینی، میدان خراسان، میدان راه آهن، تهرانسر، میدان رسالت، میدان صنعت ، میدان تجریش و میدان قدس از جمله این نقاط به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر میدان های مهم شهر، اتوبوس‌های شرکت واحد از ساعت 30/5 صبح روز عید از مقابل 93 مسجد مادر در 93 محله شهر تهران نیز نسبت به انتقال نمازگزاران به مصلی اقدام می‌کنند، تصریح کرد: همزمان اتوبوس‌ها با استقرار در بیش از 100 مرکز جمعیتی و شهرک مسکونی اطراف تهران، شهروندان نمازگزار را به مصلی منتقل می‌کنند.

وی گفت: اتوبوس‌های شرکت واحد در8 نقطه مصلی و اطراف آن نمازگزاران را مجددا به مبادی اولیه باز می‌گردانند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد برگزاری مراسم نماز عید فطر همچنین از سرویس‌دهی رایگان قطارهای مترو، از ساعت 30/5 صبح روز عید به فاصله هر 3 دقیقه یک قطار به مقصد 2 ایستگاه متروی مصلی در شمال و شهید بهشتی در جنوب مصلی خبر داد و گفت: خط یک مترو به مصلی، سرویس دهی مستقیم دارد و خط دو مترو نیز از طریق ایستگاه مترو میدان امام خمینی، نمازگزاران را به مصلی منتقل می کند.

وی همچنین از استقرار 100 دستگاه تاکسی در دو ایستگاه صلواتی در خیابان شهید بهشتی تقاطع سهروردی و قائم مقام خبر داد و خاطر نشان کرد: علاوه بر این، تاکسی‌های سازمان تاکسیرانی بعد از اتمام مراسم در پارکینگ لجستیکی ارتش در خیابان شهید بهشتی مستقر می‌شوند تا با هماهنگی  ستاد گم‌شدگان، جاماندگان و گم شدگان را به مقصد برسانند.

تشکری هاشمی همچنین آماده سازی 4پارکینگ در اطراف مصلی برای پارک وسایل نقلیه عمومی خودروهای سواری و موتورسوارها را از جمله تسهیلات پیش بینی شده اعلام کرد و افزود: پارکینگ مجتمع امام خمینی (ره ) در ضلع شمالی، پارکینگ مجتمع بنیاد در ضلع شمالی میدان آرژانتین، پارکینگ بیهقی در میدان آرژانتین و پارکینگ لجستیکی ارتش در ضلع جنوبی مصلی به این منظور در نظر گرفته شده است.

محدودیت‌های ترافیکی
پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز برخی محدودیت‌های تردد و توقف را به منظور تسهیل در جابه‌جایی نمازگزاران در روز عید سعید فطر از ساعت 5 صبح درنظرگرفته است.

محدودیت تردد: جنوب به شمال بزرگراه مدرس از میدان هفتم تیر و شمال به جنوب بزرگراه مدرس به منظور دسترسی نمازگزاران به پارکینگ‌های بنیاد مستضعفان و بیهقی تردد امکان‌پذیر بوده و به محض تکمیل ظرفیت پارکینگ‌ها محدودیت تردد از مدرس ـ رسالت، مدرس ـ همت و درصورت لزوم مدرس ـ حقانی اجرا خواهد شد.

غرب به شرق بزرگراه رسالت از محدوده بزرگراه کردستان وشرق به غرب بزرگراه رسالت به جهت دسترسی نمازگزاران به پارک در حاشیه بزرگراه حقانی تردد امکان‌پذیر بوده و به محض تکمیل ظرفیت بزرگراه حقانی محدودیت تردد از ابتدای پل سید خندان به سمت غرب برقرار خواهد شد،شرق به غرب بزرگراه رسالت از تقاطع حقانی به سمت غرب،در تقاطع رسالت ـ جلفا به محض تکمیل ظرفیت پارک در حاشیه بزرگراه حقانی،خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب صرفا نمازگزارانی اجازه تردد خواهند داشت که دارای کارت تردد ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر هستند،خیابان شهید مطهری، میرعماد به سمت شمال، بزرگراه حقانی شمال به جنوب از زیر پل رسالت، از تقاطع خیابان خرمشهر ـ شهید صابونچی به سمت غرب،از تقاطع شهید علی اکبری ـ شهید بهشتی به سمت غرب ، در تقاطع شهید خلیل حسینی (سورنا) ـ شهید بهشتی

محدودیت توقف:
همچنین از ساعت 5 بامداد روز عید سعید فطر تا پایان مراسم و عادی شدن ترافیک، توقف سواری‌های شخصی در محورهای زیر ممنوع است:

بزرگراه رسالت، از تونل رسالت تا پل صیاد شیرازی در هر دو لاین، بزرگراه مدرس از خیابان زهره تا زیر پل‌های فجر در هر دو لاین ، طول خیابان قنبرزاده (آهنچی) در هر دو سمت، طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا تقاطع خیابان قائم مقام در هر دو سمت.

کد خبر 33713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز