گروه شهری: شهرداری تهران در سال آینده پر‌شتاب‌تر از امسال ظاهر خواهد شد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت: هر‌چه بین شهرداری، شورای شهر، شورایاری‌ها و مردم انسجام بیشتری باشد، معضلات قدیمی شهر زودتر حل خواهد شد.

به اعتقاد شهردار تهران، ریشه 90درصد از معضلات همانند زخمی کهنه در حوزه شهرسازی است؛ به‌طوری که هر شهروندی که به حوزه شهرسازی مراجعه کند نفسش می‌سوزد.
شهردار تهران اظهار داشت: ما برای این مشکل از بهمن ماه سال 84 وارد عمل شدیم و تا کنون کار به گونه‌ای پیش رفته که از آبان ماه، 70 درصد مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

قالیباف با حضور در مسجد علی‌بن‌حسین‌ع واقع در منطقه14 شهرداری تهران در جمع نمازگزاران، یکی دیگر از معضلات قدیمی شهر تهران را بحث مربوط به بافت‌های فرسوده دانست و از عزم شهرداری در حل این معضل سخن گفت.

وی ضمن اشاره به اینکه احداث بیش از 30هزار واحد مسکونی در همه مناطق شهرداری تهران آغاز شده و تعدادی نیز چندی پیش تحویل همشهریان شد تأکید کرد، در این مسئله شهرداری حق نگاه اقتصادی ندارد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه برای بعضی از موضوعات و مشکلات نمی‌توان یک شبه و یا یک ماهه چاره‌اندیشی کرد، گفت: در طول تاریخ اسلام مساجد کانون همه تصمیم‌گیری‌ها بوده‌اند و همه امورات مردم در مساجد حل و فصل می‌شده‌است، بر همین اساس ما با نگاه جهادی و علمی و رویکرد محله محوری، تفکر مسجدی را حاکم بر همه امور کرده‌ایم و معتقدیم همه فعالیت‌ها در شهرداری تهران باید با تفکر مسجدی انجام شود و هدف از تشکیل شورایاری‌ها نیز همین بوده است.

قالیباف گفت: شهرداری با پول خود مردم اداره می‌شود اما برخی از شهروندان به‌عنوان مثال در طرح جمع آوری مکانیزه زباله فکرمی کنند چون مخزن در سطح شهر است هر موقع که خواستند می‌توانند زباله‌هایشان را بیرون بگذارند درصورتی که این‌طور نیست. از سوی دیگر 20درصد مخزن‌ها یا شکسته شده‌اند و یا ناپدید.

کد خبر 33712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز