دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

وقتی مرد ۴۰ ساله با مادرش درگیر شد و او را کتک زد، تصورش را هم نمی‌‌کرد که این اتفاق به قیمت از دست دادن جانش تمام شود.

حوادث

در اين حادثه 50نفر از اهالي روستا بر سر او ريختند و آنقدر كتكش زدند تا جان باخت.صبح ديروز 7‌متهم اصلي اين درگيري مرگبار از زندان به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران منتقل شدند و مقابل قاضي اصغرعبداللهي رئيس دادگاه و 2 قاضي مستشار ديگر قرار گرفتند. در ابتداي جلسه نماينده دادستان به شرح كيفرخواست پرداخت و براي متهمان تقاضاي مجازات قانوني كرد.

وي به تشريح جزئيات جنايت پرداخت و گفت: در اين پرونده 3نفر متهم به مشاركت در قتل و 4نفر ديگر اتهام‌شان معاونت در قتل است. اين درگيري دهم مرداد‌ماه سال93 در يكي از روستاهاي حوالي تهران رخ داد و مأموران با حضور در محل كه به ميدان جنگ تبديل شده بود، به تحقيق در اين خصوص پرداختند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مرد 40ساله‌اي در اين درگيري جان‌باخته است كه پزشكي قانوني علت مرگ وي را اصابت ضربه به سرش و شكستگي جمجمه‌اش اعلام كرد.

آنطور كه در بررسي‌ها مشخص شد قرباني چند روز قبل‌تر با مادرش درگير شده و او را كتك زده بود. همين باعث عصبانيت اهالي روستا شده بود و روز حادثه حدود 50نفر براي ادب كردن قرباني بر سر او ريختند و باعث مرگ او شدند. نماينده دادستان در ادامه گفت: در اين ماجرا 7نفر از عوامل اصلي اين درگيري مرگبار دستگير شدند كه 3نفر از آنها به قتل اقرار كردند. متهمان پس از اعتراف به بازسازي صحنه جنايت پرداختند كه پس از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست، پرونده به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

پس از شرح كيفرخواست توسط نماينده دادستان، همسر قرباني كه شاهد ماجرا بود در جايگاه ايستاد و به‌عنوان ولي دم فرزندانش براي عاملان جنايت درخواست قصاص كرد. وي گفت:من نمي‌دانم شوهرم را به چه گناهي كشتند و ما را بي‌سرپرست كردند. او ادامه داد: روز حادثه همراه شوهرم و دخترم سوار موتور بوديم كه ناگهان يكي از اهالي روستا را ديديم.

او هم سوار موتورش بود و وقتي نزديك شد ناگهان با لگد ضربه‌اي به موتور شوهرم زد و ما به زمين افتاديم. بعد هم فرار كرد و ما به سمت روستا برگشتيم اما با صحنه وحشتناكي روبه‌رو شديم. حدود 50نفر از اهالي روستا منتظر شوهرم بودند و به محض ديدن او به سمتش هجوم بردند و شروع كردند به كتك زدن او. 3متهم اصلي اين پرونده كه اتهام‌شان مشاركت در قتل است و در دادگاه حضور دارند با قفل فرمان، داس و چوب به سر شوهرم زدند. اهالي ديگر روستا هم همگي شوهرم را كتك زدند تا اينكه جان باخت.

در ادامه جلسه متهم رديف اول پشت تريبون ايستاد. وي كه تا پيش از اين اقرار كرده بود كه با قفل فرمان به سر مقتول ضربه زده و حتي صحنه جنايت را هم بازسازي كرده بود، ديروز در جلسه دادگاه منكر مشاركت در قتل عمدي شد و گفت در آن زمان تحت فشار بوده و مجبور شده قتل را گردن بگيرد. او مدعي بود كه به موتور مقتول ضربه زده اما وقتي به روستا برگشته و ديده كه همه با چوب و چماق به سمت قرباني حمله كرده‌اند ترسيده و ديگر جلو نرفته است؛ فقط ديده كه متهم رديف دوم با داس به سر مقتول زده است.

پس از آن نوبت به متهم رديف دوم رسيد كه او هم مانند ديگري منكر قتل شد. وي گفت: من فقط در درگيري حضور داشتم اما ضربه‌اي به او نزدم. درست است كه داس همراهم بود اما ترسيدم و از آن استفاده‌ نكردم.در ادامه جلسه، متهم رديف سوم منكر مشاركت در قتل شد و 4متهم ديگر كه اتهام‌شان معاونت در قتل بود يكي پس از ديگري پشت تريبون ايستادند و خود را بي‌گناه دانستند.در پايان جلسه قضات دادگاه كيفري به شور نشستند تا درخصوص حكم متهمان اين پرونده تصميم بگيرند.

کد خبر 336952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha