جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

مردان مسلح به خونخواهی جنایتی که ۲سال پیش در منطقه قلعه‌گنج کرمان رخ داده بود، معلم جوانی در شهرستان کهنوج را به گلوله بستند و به قتل رساندند.

مقتول

اين حادثه حدود ساعت 6عصر چهارشنبه گذشته در خيابان شهيد ميثم شهرستان كهنوج رخ داد. حمزه شهبازي، مدير سابق حراست آموزش و پرورش شهرستان كهنوج و مدير مركز آموزشي قائم آن روز پس از خارج شدن از مركز آموزشي سراغ ماشينش رفت تا به خانه برگردد كه متوجه شد يكي از چرخ‌هاي ماشين پنچر شده است.

او خبر نداشت كه اين اتفاق دامي است براي به قتل رساندن او و بي‌خبر از همه جا سرگرم عوض كردن لاستيك ماشين شد اما در همين هنگام موتورسيكلتي با 2سرنشين به او نزديك شد. هر دو موتورسوار صورتشان را پوشانده بودند و مردي كه ترك موتور نشسته بود سلاحش را بيرون كشيد و جوان فرهنگي را هدف گرفت. او چند گلوله به سر و پاي مرد 35ساله شليك كرد و همراه همدستش از محل گريخت.

شاهدان حادثه با شنيدن صداي شليك گلوله به كمك جوان فرهنگي رفتند اما او در همان لحظات اوليه جانش را از دست داده بود. با گزارش ماجرا به پليس، تيمي از مأموران راهي محل حادثه شدند و تحقيقات براي كشف راز قتل مرد جوان آغاز شد. در همان بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه اين جنايت بر سر كينه‌ و اختلاف بين 2طايفه صورت گرفته است.

ماجرا از اين قرار بود كه در سال 93، مردي در شهرستان قلعه‌گنج كرمان به قتل مي‌رسد و همين باعث ايجاد كينه و دشمني ميان 2طايفه قاتل و مقتول مي‌شود. در اين ميان عده‌اي از طايفه مقتول تصميم به خونخواهي مي‌گيرند و جوان فرهنگي را كه از طايفه مقابل بود، تهديد مي‌كنند كه او را به قتل خواهند رساند. تهديدهاي آنها به‌گونه‌اي بود كه مرد جوان تصميم مي‌گيرد براي حفظ جان خود و خانواده‌اش از كهنوج به استان ديگري نقل‌مكان كرده و زندگي‌ مخفيانه‌اي در پيش بگيرد.

تا اينكه در نهايت بين 2طايفه صلح و سازش ايجاد مي‌شود و معلم جوان نيز پس از آشتي 2طايفه، به كهنوج برگشته و زندگي عادي‌اش را در پيش مي‌گيرد تا اينكه اين حادثه رخ مي‌‌دهد. با اين اطلاعات، شكي باقي نماند كه عاملان قتل معلم جوان همان افرادي هستند كه او را تهديد مي‌كردند. درادامه هويت مرد تيرانداز در كمتر از 24ساعت شناسايي و او در شهرستان جيرفت دستگير شد. در ادامه نيز همدست وي بازداشت شد و هر دو متهم براي تحقيقات در اختيار پليس شهرستان كهنوج قرار گرفتند.

کد خبر 336575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha