دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: دبیرخانه شورای‌عالی بیمه تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ را دیروز ابلاغ کرد.

پزشک

به گزارش فارس، محمد جهانگيري افزود:‌ شنبه از سوي معاون اول رئيس‌جمهور تعرفه‌هاي درماني سال 95 ابلاغ شد و ديروز دبيرخانه شوراي‌عالي بيمه آن را براي اجرا ابلاغ كرده است. البته تعرفه‌ها براي مؤسسات بيمه از 95/1/1 لازم‌الاجراست و از اين تاريخ بايد به پزشكان و مؤسسات پرداختي داشته باشد. وي ادامه داد: بر اين اساس نرخ ويزيت در بخش دولتي و خصوصي 15درصد رشد كرده به‌طوري كه ويزيت پزشك عمومي از 19به 22هزار تومان افزايش يافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ريزي نظام پزشكي گفت: ويزيت پزشك متخصص از 30به 34500هزار تومان و ويزيت فوق‌تخصص از 38به 43هزار تومان افزايش يافته است. جهانگيري تصريح كرد: هزينه هتلينگ در بخش دولتي 23درصد و در بخش خصوصي 16درصد رشد كرده به اين ترتيب در بخش دولتي از 108به 133هزار تومان و در بخش خصوصي از 310 به 360هزار تومان افزايش يافته است. وي گفت: هزينه حق‌العمل‌ها كه با ضريب K محاسبه مي‌شود، در بخش خصوصي و دولتي 5درصد رشد كرده به‌طوري كه در بخش خصوصي از 38 به 40هزار تومان و در بخش دولتي از 8800 به 9240تومان افزايش يافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ريزي نظام پزشكي گفت:‌خدمات پاراكلينيك نيز با توجه به نرخ تورم در بخش خصوصي 12درصد رشد كرده و تمام اين نرخ‌هاي اعلام شده در بخش سرپايي و بستري به تصويب رسيده و فقط نرخ هتلينگ و ويزيت در اولويت افزايش مناسبي قرار گرفته است. جهانگيري درباره برخي از پزشكان كه از ابتداي فروردين نرخ ويزيت را افزايش داده‌اند نيز گفت:‌ اكنون بايد دريافتي براساس اين قانون باشد، اگر پزشكي بالاتر گرفته بايد تعديل كند و آنهايي كه قانون را رعايت كرده و اخلاق مدار بوده‌اند بايد از اين پس اين نرخ‌ها را رعايت كنند چون اين قانون است.

  • هرمعاينه بايد چند دقيقه باشد؟

معــاون درمان وزارت بهداشــت مي‌گويــد: اســتاندارد ويزيت در پزشكي مصوبه تعرفه سال94 هيأت‌وزيران براي پزشــكان عمومــي 15دقيقه، پزشــكان متخصــص 20دقيقه، پزشــكان فوق‌تخصص 25دقيقه و روانپزشــكان 30دقيقه تعيين شده اســت. محمد آقاجاني مي‌افزايد: اين مصوبه به همه مراكز درماني ابلاغ شده است.

کد خبر 336847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha