مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج به دست آمده در یک مطالعه جدید نشان می‌دهد با نمونه خون می‌توان سرطان را کنترل کرد تا پزشکان شیوه درمانی بهتری را تجویز کنند.

تست خون

به گزارش ایسنا، در حال حاضر از روش بافت‌برداری تومور برای ارزیابی تغییرات DNA در مبتلایان به سرطان استفاده می‌شود و پیشرفت‌های جدید به محققان اجازه می‌دهد تا سرطان را از طریق جریان خون که سلول‌های سرطانی بخش‌های کوچک و قابل تشخیص DNA را در آن پخش می‌کند مورد مطالعه قرار دهند.

در این مطالعه متخصصان آمریکایی نمونه خون بیش از 15 هزار بیمار و مربوط به 50 نوع تومور را آزمایش کرده و جهش در 70 ژن مرتبط با سرطان را بررسی کردند.

در این بررسی آمده است با ارزیابی DNA، پزشکان می‌توانند تغییرات در سرطان را که با گذشت زمان پیشرفت می‌کند، کنترل کنند. این کار در مواقعی که پزشکان در حال بررسی گزینه‌های درمان جهت تداوم کنترل و بررسی تومور هستند، ضروری است.

"فیلیپ ماک" از مرکز سرطان جامع داویس در کالیفرنیا گفت: این یافته‌ها حاکی از آن است که بیوپسی مایع (آزمایش خون بیماران) در مواقعی که نمونه‌گیری از بافت امکان‌پذیر نیست، جایگزین مناسبی است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین تست خون نمونه جامع‌تری از DNA تومور را در اختیار می‌گذارد چرا که نمونه‌گیری از بافت تنها از یک بخش تومور انجام می‌شود و بنابراین نمونه‌ای از DNA تغییریافته در اختیار پزشک نمی‌گذارد.

کد خبر 336154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha