همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ جنگجوی مسلح در قالب یک گروه سازمان یافته از تروریست‌های جبهه النصره با عبور از مرز ترکیه وارد خاک سوریه شدند و به مواضع نظامیان سوری حمله کردند.

مرز ترکیه

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که امروز (شنبه 15 خرداد) منتشر کر،د افزوده است: جنگجویان گروه تروریستی جبهه النصره از خاک ترکیه غیرقانونی وارد سوریه شدند و مواضع ارتش این کشور را در مناطق مرزی زیر حمله های مداوم قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه همچنین بر تمرکز بیش از 1000 تروریست در استان ادلب سوریه اشاره کرده است که به خودروهای دارای سلاح سنگین و آتشبار مجهز هستند.

در این بیانیه اعلام شده که مردم منطقه گزارش داده اند، تروریست‌ها خوارو‌بار و مواد غذایی ساکنان را می‌گیرند.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز با هشدار نسبت به بازسازی گروه تروریستی جبهه النصره و ارتکاب نقض آتش بس با حمله‌های مکرر به نظامیان سوری، اعلام کرد که «کامیون‌های ارسالی مهمات و سلاح از مرز ترکیه به سوریه» در اختیار تروریست‌های این گروه قرار می‌گیرد.

اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه افزوده است: دریافت دائمی نفر و تسلیحات به تروریست‌های جبهه النصره امکان می‌دهد تا هر روز تیراندازی‌های تحریک آمیزی انجام دهند و با ادامه حمله به مواضع ارتش سوریه، مانع عملیات نظامیان سوری علیه داعش و دیگر اهداف می‌شوند.

برقراری آتش بس سوریه از اسفند ماه سال گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریکا به درگیری‌های گسترده پایان داد که با پذیرش آن توسط 140 گروه، آرامش نسبی در این کشور برقرار شد، ولی گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل آن نیستند و سرکوب آنها ادامه دارد.

کد خبر 335810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha