همشهری‌آنلاین: دیمیتری پسکوف ، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: اگر نظام بشار اسد سرنگون شود، خاورمیانه غرق در آشوب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، دیمیتری پسکوف ، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت: تلاش برای برکناری اسد «به موفقیت نبرد علیه تروریسم کمکی نمی‌کند و ممکن است منطقه را به آشوب کامل بکشاند.»

سخنان پسکوف در پاسخ به نامه 50 کارمند وزارت خارجه آمریکا به اوباما مبنی بر حمله نظامی به سوریه و سرنگون کردن نظام این کشور عنوان شده است.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت: حمله علیه حکومت سوریه «با قطعنامه‌های سازمان ملل مغایرت دارد.»

اینترفاکس به نقل از بوگدانوف اعلام کرد: «باید با مذاکره و براساس قوانین بین‌الملل که در شورای امنیت بر سر آن موافقت شده است به راه‌حلی سیاسی برسیم.»

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای گفت: درخواست آمریکا «برای هر فرد عاقلی ایجاد نگرانی می‌کند.»

یادآور می شود، که بیش از 50 دیپلمات وزارت امور خارجه آمریکا، خواستار حمله نظامی این کشور ضد مواضع حکومت قانونی سوریه شدند.

شبکه تلویزیونی یورونیوز نیز گزارش داد، بیش از 50 دیپلمات وزارت امور خارجه آمریکا در یادداشتی انتقادآمیز از سیاست‌های این کشور در سوریه به شدت انتقاد کردند.

این گزارش می افزاید،  دیپلمات‌های آمریکایی در این نامه از دولت این کشور خواستند، مواضع نیروهای نظامی دولت بشار اسد در سوریه را بمباران کنند. 

کد خبر 337415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha