همشهری آنلاین: وزارت خارجه روسیه به ورود یک فروند ناو نیروی دریایی آمریکا به آبهای دریای سیاه با اتخاذ تدابیر مقتضی و نامشخص پاسخ خواهد داد.

واکنش روسیه به ورود ناو آمریکایی به دریای سیاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمابه نقل از رویترز ، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد مسکو به ورود یک فروند ناو نیروی دریایی آمریکا به آبهای دریای سیاه ، با اتخاذ تدابیر مقتضی و نامشخص پاسخ خواهد داد.

آندره کلین یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به ورود ناو یو اس اس پورتر به آبهای دریای سیاه گفت : « این اقدام مورد تایید روسیه نیست و بدون شک پاسخ و تدابیر متقابل مسکو را به دنبال خواهد داشت.»‌

رسانه های دولتی روسیه گزارش داده بودند که ناو یو اس اس پورتر نیروی دریایی آمریکا ، چند روز پیش در جریان یک سفر معمولی وارد دریای سیاه شده است. این اقدام توجه مسکو را به خود جلب کرده است زیرا این ناو اخیرا به سامانه های جدید موشکی مجهر شده است.

مقامات نیروی دریایی آمریکا همچنین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفتند که ارتش آمریکا این ماه در آستانه نشست سران ناتو در ورشو ، دو فروند ناو هواپیمابر دیگر در دریای مدیترانه مستقر کرده اند.

کلین تاکید کرد استقرار ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه یک نمایش قدرت است که به اعتقاد وی موجب سردی هر چه بیشتر روابط میان مسکو واشنگتن خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اوضاع کلی حاکم بر منطقه ما شاهد تشدید تنش در روابط هستیم. و این در حالیست که همه اینها در آستانه نشست سران ناتو در ورشو صورت می گیرد و مسکو آن را در قالب نمایش قدرت ارزیابی می کند.

کد خبر 336546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha