همشهری آنلاین: محققان با نفوذ به اعماق اقیانوس‌ها از کشف بزرگ‌ترین اسفنج دنیا خبر داده‌اند.

کشف بزرگ‌ترین اسفنج جهان در عمق ۲ کیلومتری اقیانوس

به گزارش مهر، گروهی از محققان خود را به سواحل هاوایی رسانده و با نفوذ به اعماق اقیانوس با موجودی روبرو شده‌اند که به گفته آن‌ها بزرگ‌ترین اسفنج شناسایی شده در دنیاست.

این موجود دریایی که ابعادی در حد و اندازه یک مینی ون دارد، در عمق ۲ کیلومتری اقیانوس و در مناطق دوردست شمال غرب جزیره هاوایی شناسایی شده است.

این اسفنج به رنگی سفید - آبی بوده و ظاهری همچون مغز دارد. کشف این موجود حیرت‌انگیز در نوع خود جالب توجه بوده است.

محققان در حالی که با سیستم‌های حرکتی زیرآبی مجهز به دوربین‌های پیشرفته مشغول گشت‌زنی در اعماق تاریک اقیانوس بودند با این موجود عجیب روبرو شدند.

نکته جالب توجه دیگر درباره این کشف مهم به زمان شناسایی آن مربوط می‌شود. این اسفنج عظیم حدود یک سال پیش شناسایی شده و در حالی که تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده بود گروهی از محققان سازمان ملی اتمسفریک و اقیانوس‌شناسی آمریکا به همکاری دانشگاه هاوایی مشغول مطالعه دقیق بر روی آن بوده‌اند.

به باور دانشمندان از آنجا که بخش عظیمی از سیاره زمین در زیر آب قرار دارند همچنان باید به کشف انبوهی از ناشناخته‌ها در اعماق آب‌های جهان امیدوار بود.

این اسفنج عظیم در منطقه‌ای ویژه از آب‌های آمریکا شناسایی شده که به عنوان منطقه حفاظت شده محسوب می‌شود. این منطقه یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت شدن در آمریکا و جهان به شمار می‌آید.

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست