همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری تمرین مشترک دریایی یکروزه نیروی دریایی ایران با ۲ فروند ناوشکن نیروی دریایی کشور هند به نام های (گانگاF۲۲) و (تریکندF۵۱) روز جمعه هفتم خرداد در منطقه شرق تنگه هرمز خبر داد.

 حبیب ‌الله سیاری

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این مطلب را امیر دریادار حبیب ‌الله سیاری در حاشیه ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

وی در خصوص حضور ناوگروه هندی در آب‌ های ایران تصریح کرد: از صبح روز گذشته (سه شنبه) میزبان ناو گروه هندی هستیم و آنها تا سه روز آینده در آب‌های ایران حضور خواهند داشت تا روز جمعه تمرین مشترک دریایی یکروزه ای را با مشارکت آنها در منطقه یادشده برگزار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: 2 فروند ناوشکن از نیروی دریایی هند، همراه بالگرد با ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش، تمرین یک روزه ای را انجام خواهند داد که این تمرین، نشان ‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی است.

سیاری اضافه کرد: امروز با کسانی تمرین می‌ کنیم که شاید باور نمی ‌کردند که ما توان لازم را در عرصه دفاع از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها و آب های آزاد و بین المللی داشته باشیم؛ اما امروز باور دارند و با ما تمرین می‌کنند.

وی با اشاره به مقاومت 34 روزه تکاوران دریایی مدافع خرمشهر در عملیات بیت المقدس اظهار کرد: صبح چهارم آبان ماه سال 59 منطقه خرمشهر را ترک کردیم و آرزو داشتیم که دوباره به این منطقه برگردیم و آن قسمت تصرف شده را آزاد کنیم.

دریادار سیاری اضافه کرد: آنروز با چشم گریان منطقه را ترک کردیم، اما در سوم خردادماه سال 61 از همان نقطه که خرمشهر را ترک کرده بودیم، دوباره وارد این شهر شدیم و سجده شکر به جا آوردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سال 95 تلاش می‌کنیم چندین الحاق جدید داشته باشیم؛ به دنبال الحاق ناوشکن سهند، زیردریایی فاتح و ناوشکن موج شماره 4 که هنوز نامگذاری نشده است به نیروی دریایی هستیم.

وی ضمن تاکید بر گسترش حضور نیروی دریایی در سال 95 در دریای آزاد ، اظهار امیدواری کرد که این نیرو ، امسال در اقیانوس اطلس حضور یابد.

دریادار سیاری در خصوص خرید تجهیزات از کشور روسیه هم گفت:در نیروی دریایی برای ساخت هر آن چیزی که نیاز است اقام می کنیم.

ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر صبح امروز، چهارشنبه در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کد خبر 334977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha